مادر 48 ساله اراکی به بیماران زندگی بخشید

به گزارش رکنا،مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: این بیمار یک زن ۴۸ ساله اهل اراک است که به دلیل حادثه رانندگی دچار کاهش سطح هوشیاری شده و در حالت نباتی فرو رفته است.

«مصطفی چقایی» افزود: این بیمار دارای کارت اهدای عضو بود و خانواده وی نیز با اهدای اعضای بدنش به بیماران نیازمند موافقت کردند.

وی توضیح داد: بیمار مرگ مغزی از بیمارستان ولیعصر(عج) اراک برای انجام عمل های پیوند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد و کار اهدای اعضا امروز انجام گرفت.

مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:این بیمار نخستین مورد اهدای عضو موفق شناسایی شده استان در سال جاری است و کار جراحی کبد، کلیه ها و شمار دیگری از بافت های سالم این بیمار را برای پیوند به بیماران نیازمند جدا کرده اند..

اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست، و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند و با در دست داشتن نمونه پرینت شده کارت اهدای عضو برای دریافت کارت اصلی به شعب بانک ملی مراجعه داشته باشند.

تاکنون 44 بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی اعضای بدنشان به بدن بیماران نیازمند پیوند شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟