یک سال پیش در میان غم و اندوه فراوان فرزندان و اطرافیان، مادر دعوت حق را لبیک می‌گوید و یک خانواده تکیه‌گاه عاطفی‌اش را از دست می‌دهد، او در حالی به سرنوشت مشترک همه انسان‌ها می‌پیوندد، که ٢چیز از خودش به جا می‌گذارد یکی خاطراتی بی‌انتها و دیگری تربیت فرزندان برای ساختن جامعه‌ای بهتر. مسئله‌ای که یک سال پس از مرگ اندوهناک این مادر خودش را نشان می‌دهد و مشخص می‌شود او به خوبی توانسته است درس انسانیت و نوع‌دوستی را در فراز و نشیب یک زندگی طولانی، در اندیشه و رفتار فرزندانش وارد کند.

یک سال از مرگ این مادر می‌گذرد و طبق سنت ما ایرانی‌ها معمولا مراسمی برای بزرگداشت یاد عزیز از دست رفته برگزار می‌شود. اما خانواده متوفی به جای اینکه در تار‌و‌پود برگزاری یک مجلس پرطمطراق و به اصطلاح دهان‌پرکن گرفتار شوند، با حرکتی کمتر دیده شده، به راهی گام نهادند که نشان از تربیتی درخشان داشت.

اعضای این خانواده هزینه مراسم سالگرد مادر عزیزشان را در اقدامی خداپسندانه برای آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد که به ناچار زندگی را در حبس به سر می‌برد اختصاص دادند.

طبق آنچه ستاد دیه خراسان‌رضوی گزارش داده است، خانواده مرحوم زهرا حسین‌زاده، بخشی از هزینه مراسم سالگرد آن مرحوم را به نمایندگی ستاد دیه استان خراسان‌رضوی اهدا کردند و با این اقدام باعث آزادی یک زندانی بدهکار مالی از زندان شدند.

مهدی صابری همسر مرحوم، هدف از این کار خداپسندانه را کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد این استان برای بازگشت به آغوش خانواده عنوان و گفت: امیدوارم که این اقدام خداپسندانه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، این‌گونه اعمال علاوه بر طلب غفران برای گذشتگان می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات فردی و اجتماعی هم باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ابوعطا

 

 

کدخبر: 470127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟