راز زندگی 5 زن معروف که دزد دریایی بودند

این زنان اکثرا در کودکی و نوجوانی شرایط سختی را گذرانده بودند. یکی شان مجبور بود خودش را به جای برادر مرده اش جا بزند و آن یکی مجبور بود کتمان کند که فرزند یک وکیل نامدار است. برای نمونه به زندگی شرارت بار پنج زن دریانورد نگاهی می اندازیم که از همه جنایتکارتر بودند.دزدان دریایی زن

1- چنگ آی ساو

چنگ آی ساو (به معنای همسر چنگ) در سال 1801 با یک دزد دریایی قدرتمند به نام چنگ آی ازدواج کرد. با پیوند این زن و شوهر یکی از دسته های شرور دزدان دریایی شکل گرفت. این گروه با صدها کشتی و 50 هزار خدمه ای که در اختیار داشت بدون هیچ ترسی دست به چپاول زدند.

بعد از مرگ چنگ آی، خانم چنگ با کمک یک افسر وفادار به نام چانگ پائو، قدرت را به زور در اختیار گرفت. در مدت چند سال آینده او دست به غارت سواحل آسیای جنوب شرقی زد. او برای افراد زیردستش قوانینی نیز تعیین کرد، مثلا اگر فردی ترک خدمت می کرد، گوش هایش بریده می شد.

رفته رفته خانم چنگ به دشمن شماره یک حکومت چین بدل شد، پس در سال 1810 چین از نیروهای دریایی انگلیس خواست او را به پای میز محاکمه بکشانند. طی این محاکمه قرار شد چنگ شمشیرهای خود را زمین بگذارد، البته در ازای اینکه اموال نامشروع خود را نگه دارد.

2- ان بانی

این دزد دریایی معروف، دختر نامشروع یک وکیل ایرلندی ثروتمند بود. پدرش برای پنهان نگه داشتن اصلیت او، با پوشاندن لباس پسران، او را کارمند دفتر خود جا زد. پس از گذشت سال ها «ان بانی» به آمریکا رفت و در سال 1718 با یک ملوان ازدواج کرد؛ کسی که او را به جزیره ای پر از دزدان دریایی در باهاما برد.

او بعدها با «مری رید» (Mary Read) دزد دریایی معروف دوست شد و با کمک یکدیگر در یکسری دستبرد به کشتی های ماهیگیری و تجاری در تابستان و پاییز سال 1720 شرکت داشتند اما کار «ان بانی» در اکتبر همان سال پایان یافت چون کشتی آنها توسط چندین شکارچی دزدان دریایی توقیف شد. کالیکو و چند نفر از خدمه اش اعدام execution شدند اما بانی و رید هر دو از طناب دار نجات یافتند چون مشخص شد که هر دو باردار هستند.

3- مری رید

او در سال های پایانی سده هفدهم در انگلستان زاده شد. مری در دوران جوانی، خود را جای برادر ناتنی اش که مرده بود نشان می داد و شبیه او لباس می پوشید چون مادرش می توانست از این راه سر مادرشوهرش را کلاه بگذارد و او را بدوشد.

مری رید بعدها برای فرو نشاندن عطش ماجراجویی اش لقب «مارک رید» را برای خود انتخاب کرد و به یکسری کارهای مردانه رو آورد. او ابتدا به عنوان ملوان در کشتی کار می کرد. سپس در سال های پایانی 1710 پس از این که دزدان دریایی به کشتی آنها یورش بردند، دزد دریایی شد.

مری رید پس از آن به کشتی کالیکو راه پیدا کرد و با «ان بانی» آشنا شد. با این که مری چند ماه بیشتر در آن کشتی نبود اما محبوبیت بسیاری به دست آورد؛ به ویژه در یک درگیری در اکتر 1720 در آن درگیری او و بانی در برابر شکارچیان دزدان دریایی ایستاند.

در میان درگیری صدای او شنیده می شد که می گفت «اگر در بین شما یک مرد هست جلو بیاید و مثل یک مرد بجنگد» و ظاهرا این را به افرادی می گفت که از ترس زیر عرشه پنهان شده بودند. سرنوشت او و «ان بانی» شبیه هم بود با این تفاوت که مری در زندان Prison با یک تب شدید جان سپرد.

4- گریس اوملی

«گریس اوملی» ناوگانی شامل 20 کشتی را که در برابر نیروی دریایی انگلیس ایستاده بود، رهبری می کرد. او که عادت داشت موهای خود را از ته بتراشد، به «طاس» معروف شده بود. املی همراه یک گروه قدرتمند از دزدان دریایی، تمام خط ساحلی غرب ایرلند را در دست داشتند.

او پس از به قدرت رسیدن در سال های 1560 سنت خانوادگی اش را دنبال کرد و به چپاول کشتی های انگلیسی و اسپانیایی پرداخت. در سال 1574 او محاصره قلعه مستحکم «راک فلیت» «Rockfleet) را در هم شکست. چپاولگری ادامه داشت تا اینکه بالاخره با توقیف کشتی های اوملی توسط مقام های انگلیس او دچار دردسر بزرگی شد.

این دزد دریایی 63 ساله چون دستش به جایی بند نبود برای کمک یکراست به سراغ ملکه الیزابت اول رفت. او در یک مراسم شرفیابی در لندن خود را مثل یک پیرزن بیمار و درمانده نشان داد و از ملکه خواست که کشتی هایش را آزاد کنند. یکی از پسران دربندش آزاد شود و بگذارند او در آرامش به زندگی ادامه دهد. این شگرد کارساز شد اما «طاس» از قرار معلوم سر قول و قرارش نایستاد و شواهد نشان می دهند که او و پسرانش تا زمان مرگش در سال 1603 به راهزنی دریایی ادامه دادند.

5- ریچل وول

سرگذشت ریچل وول با راز و رمز همراه است. او اهل پنِسیلوانیا بود و در جوانی با ماهیگیری به نام جورج وول ازدواج کرده بود. مشکلات مالی این زوج، سرانجام آنها را به کارهای خلاف کشاند. در سال 1781 آنها یک کشتی به دست آوردند و با کمک چند خلافکار دیگر در طول سواحل نیوانگلند به دزدی دریایی پرداختند.

راه و روش آنها به همان اندازه که ظالمانه بود، خلاقانه و ابتکاری هم بود. هر گاه توفان شدیدی منطقه را در می نوردید، آنها کشتی خود را به شکل کشتی های توفان زده در می آوردند. آن گاه ریچل با افسونگری روی عرشه می ایستاد و از کشتی های دیگر کمک می طلبید. هنگامی که کشتی ها برای کمک نزدیک می شدند، بی درنگ مورد حمله قرار می گرفتند.

این زن افسونگر سرانجام در سال 1782 در یک توفان واقعی گرفتار شد و پس از شکسته شدن کشتی، شوهرش را از دست داد. او در خشکی همچنان به دزدی ادامه داد تا این که در سال 1782 پس از حمله به یک زن اهل بوستن (Boston) دستگیر شد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

طلاق خنده دار عروس و داماد پولدار تهرانی

مرد کلاردشتی زنش را از پشت بام به کوچه پرت کرد / زن بی نوا در دم جان باخت

عروس جوان را در بیمارستان مشهد گرو نگه داشته اند / او از یک حادثه دلخراش نجات یافته است + عکس

مرگ تلخ مادر و کودک در سقوط پژو 405 از پل جاده نهاوند + عکس

قاتلی که خودش را جای مقتول معرفی کرد ! + عکس دادگاه تهران

در تهران با 3 میلیون تومان آدم می کشند ! / دختری برای قتل خواهر نابغه اش شرور اجیر کرد !

اعدام قاتلان پسر 15 ساله در زندان کرج

رفتار توهین آمیز با خانم معلم مدرسه روستایی در اتاق مدیر برق ماسال

خط و نشان ترامپ به ایران !

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

بی آبرویی عجیب عروس خانم سر سفره عقد / داماد جا خورد

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

کدخبر: 418336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟