این مرد به عشق همسرش یک غار زیرزمینی 280 متری ساخت

چطور یک نفر می تواند به تنهایی و فقط با کمک چکش و قلم درز یک غار زیرزمینی 280 متری بسازد ؟ این خود به تنهایی می تواند ماجرایی عجیب و غیرقابل باور باشد. اما بد نیست بدانید لوون آراکلیان ( Levon Arakelyan ) که یک سازنده حرفه ای بود این کار را به تنهایی و طی 23 سال انجام داده است. این غار زیرزمینی دست ساز در روستای آرینج (Arinj) ارمنستان قرار دارد و به زودی بعنوان یک موزه برای بازدید عموم افتتاح خواهد شد.

داستان از این قرار است که لوون پس از اینکه همسرش توسیا (Tosya) در صحبت هایش به فضایی خنک برای نگهداری سیب زمینی ها اشاره کرد ، تصمیم گرفت تا این پروژه را آغاز کند ! او این کار را در سال 1985 آغاز کرد و ساخت آن 23 سال طول کشید. او حتی روز مرگش در سن 67 سالگی نیز در این غار مشغول به کار بود. به گفته همسرش او روزی 18 ساعت در این فضا مشغول به کار بوده است و معمولا ساعات کمی را به خواب و استراحت می پرداخت.

دیوارهای این غار ترکیبی از سنگ آتشفشانی سخت و نرم است و دمای موجود در غار در تمام طول سال 10 درجه سلسیوس اندازه گیری شده است. این غار تونل های مختلفی دارد که هر یک از آنها با درهای حکاکی شده تزیین شده اند و چهره ای جالب و غیرمعمول به فضای تاریک و سرد این غار بخشیده اند. این موزه به زودی در این روستا باز می شود و در آن وسایلی که لوون با آن این فضا را ساخته و همچنین چکمه های قدیمی که هنگام کار روی پروژه به پا داشت برای نمایش قرار می گیرند. علاوه بر اینها حکاکی های روی سنگ ها به خودی خود این موزه را جذاب و تماشایی می سازند.

 

کدخبر: 391983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟