زندگی عجیب مرد کوتوله دو متری+تصاویر

قصد داریم از سرنوشت عجیب مرد کوتاه قدی صحبت کنیم که پس از مدتی دچار رشد ناگهانی و بیش از اندازه شد.

 در سال 1899 میلادی پسری به نام" آدام راینر" در شهر گراتس اتریش متولد شد. در زمانی کودکی آدام، همه چیز طبیعی به نظر می‌رسید اما با ورود او به سنین جوانی به تدریج اوضاع حالتی غیرعادی پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری "المسلة" هنگامی که "راینر" به سن 19 سالگی رسید قد او نهایتا به 122 سانتی‌متر می‌رسید که این اندازه برای جوانی به سن او اصلا طبیعی نبود، از این رو همه او را کوتوله خطاب می‌کردند زیرا طبق تعاریف معمول در آن زمان، به افرادی که زیر 147 سانتی متر قد داشتند این لقب نهاده می‌شد. با این اوصاف این پسر برای حضور در ارتش زمان جنگ جهانی اول داوطلب شد و همانطور که انتظار می رفت درخواست وی از سوی مقامات وقت مورد قبول قرار نگرفت.

پس از مدتی با وجود کوتاهی قد، تغییرات جسمی عجیبی در آدام رخ داد و قد او به طور غیرعادی و با سرعتی دور از انتظار شروع به رشد کرد، از آنجایی که همه گذشته او را در خاطر داشتند پس از این تحولات ظاهری لقب کوتوله عظیم الجثه را به این مرد دادند.

در سال 1929 هنگامی که آدام 30 ساله بود قدش از 122 به 213 سانتی متر رسید؛ تحولات ناگهانی که مشکلات بسیاری چون بی‌حسی‌های متوالی در برخی از اعضای بدن را برای او در پی داشت به طوری که بعضی اوقات مانند یک انسان فلج در گوشه ای از خانه زمین گیر می شد.

پس از انجام معاینات و آزمایش های فراوانی که در آن روزگار روی بدن آدام راینر صورت گرفت کاشف به عمل آمد که تمام این تغییرات از توموری روی غده هیپوفیز در مغز این جوان سرچشمه می گرفت که با تغییرات مورفولوژی نظم و تعادل ترشح هورمون های رشد را کاملا بر هم ریخته بود.

به هر حال جراحان دست به تیغ شدند و اقدام به خارج کردن این تومور کردند، با وجود اینکه عمل با موفقیت انجام شد، رشد آدام متوقف نشد و تنها از سرعت آن کاشته شد. زندگی این جوان اتریشی با همان وضعیت ادامه داشت تا در نهایت پس از نابینا شدن و از دست دادن قدرت تکلم در مارس 1950 هنگامی که 51 ساله بود با 235 سانتی متر قد ، عمرش به پایان رسید.

 

کدخبر: 384861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟