ایلان ماسک به‌خاطر مواضع ضداسرائیلی اش تهدید شد

به گزارش رکنا ، «براد لندر» بازرس شهر نیویورک، روز سه شنبه به رویترز گفت که هیئت مدیره تسلا باید ایلان ماسک ، مدیرعامل این شرکت را به دلیل تایید اظهارنظرهای ضد اسرائیلی در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس خود تحریم کند او خواستار عذخواهی ماسک در این زمینه شده است.

لندر بر حدود 946 میلیون دلار سهام تسلا برای صندوق های بازنشستگی عمومی شهر نیویورک نظارت دارد. پیش از این، سرمایه‌گذاران کوچک‌تر نگرانی‌هایی را درباره این اقدام ماسک مطرح کردند.

ماسک در 15 نوامبر یک پست ضد اسرائیلی را در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس تأیید کرد. این پست می گفت که لیگ ضد افترا نفرت علیه سفیدپوستان را برمی انگیزند. ماسک گفت که شخصی که این پست را منتشر کرده حقیقت واقعی را می گوید.

ایلان ماسک

لیگ ضد افترا تحت رهبری یهودیان برای مبارزه با آنچه آن ها تبعیض در مورد خود می دانند در ایالات متحده فعالیت می کند.

لندر گفت که اقدام ماسک مشکلاتی را برای تسلا ایجاد می‌کند و به بخشی از آئین‌نامه اخلاق تجاری خودروساز اشاره کرد که زورگویی را در هر سطحی از سازمان ممنوع می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا هیئت مدیره تسلا اقدامی انجام خواهد داد یا خیر.

لندر گفت هیئت مدیره تسلا باید برای ماسک روشن کند که او باید اقداماتی مانند حذف پست خود و عذرخواهی برای آن را انجام دهد. لندر اضافه کرد، اگر ماسک نتواند این کار را انجام دهد، هیئت مدیره تسلا باید اقداماتی مانند کسر دستمزد او، تعلیق یا فسخ او را در نظر بگیرد.

پیش از این کمپانی‌های بزرگ آمریکایی مانند دیزنی، اپل و آی‌بی‌ام‌به دلیل موضع ایلان ماسک مقابل اسرائیل، تبلیغات خود در ایکس را به حالت تعلیق در آوردند. از طرفی دیگر قانونگذاران آمریکایی، ماسک را به سود بردن از تبلیغات ضد اسرائیلی متهم کردند.

منبع : فارس

کدخبر: 948791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟