پوتین و اردوغان به زودی دیدار می کنند

به گزارش رکنا به نقل از مهر، روسای جمهور روسیه و ترکیه طی گفتگویی تلفنی درباره آخرین تحولات بین المللی از جمله صادارت غلات از طریق دریای سیاه رایزنی کردند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» در تماسی تلفنی در خصوص هماهنگی تلاش‌های دو جانبه در جهت صادرات غلات و ایمنی دریانوردی و تامین حفاظت از محموله های صادراتی در دریای سیاه به سمت بازارهای جهانی گفتگو کردند.

بیانیه کرملین یادآور می شود که گفتگوی میان روسای جمهور روسیه و ترکیه در آستانه نشست سران دو کشور، که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود، صورت گرفت.اردوغان و پوتین در جریان این گفتگو بر سر دیدار دو جانبه در آینده نزدیک به توافق نظر رسیدند.

همچنین بیانیه ریاست جمهوری روسیه می افزاید که روسای جمهور روسیه و ترکیه ضمن بحث و گفتگو در مسئله سوریه، بر اهمیت نشست های سه جانبه از جمله با حضور ایران و در چارچوب طرح صلح آستانه تاکید کرده اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در خصوص گفتگوی روسای جمهور دو کشور اعلام کرد که اردوغان روز دوشنبه به همتای روس خود گفته است که زمان اجرای طرح سازمان ملل برای ایجاد یک کریدور دریایی به منظور صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه فرا رسیده است.

صادارت غلات اوکراین، به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهانی، از زمان آغاز درگیری نظامی در این کشور با اختلال روبرو شده است.

کدخبر: 802775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟