واکسن کرونای روسیه از ترکیه سر در آورد

به گزارش رکنا، نماینده صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه RDIF به خبرگزاری تاس اعلام کرد که این صندوق با تولید واکسن کرونا روسی موسوم به "اسپوتنیک وی" در ترکیه موافقت کرده و روند انتقال فناوری به این کشور را آغاز کرده است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: این صندوق توافقنامه ای را با یک شرکت برجسته داروسازی در ترکیه برای تولید واکسن Sputnik V امضا کرد و روند انتقال فناوری را آغاز کرد. تعامل با این شرکت بعنوان بخشی از فعالیتهای RDIF برای تبلیغ واکسن Sputnik V به بازارهای خارجی انجام می شود.

نماینده صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تأکید کرد که حجم تولید می تواند به میلیون ها دوز واکسن در سال برسد و افزایش احتمالی تولید در آینده نیز مورد بحث و مذاکره است.

این صندوق گفت: واکسن Sputnik V هم به بازار داخلی ترکیه و هم سایر کشورها عرضه می شود. شرکای ترکیه علاقه زیادی به واکسن Sputnik V نشان می دهند.

بر اساس این گزارش، روسیه اولین کشوری بود که واکسن ویروس کرونا که اسپوتنیک وی نامگذاری شد را در تاریخ 11 آگوست در سراسر جهان به نام خود ثبت کرد.

مرکز تحقیقات ملی گامالیا برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه این واکسن را تولید کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟