درخواست وکیل ترامپ برای اخراج رئیس سازمان سیا

به گزارش رکنا، «سیدنی پاول» از وکلای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت، «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌اِی) باید اخراج شود.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، پاول در مصاحبه‌ای با حمایت از ادعای ترامپ درخصوص تقلب در انتخابات گفت، «افشاگرهایی» وجود دارند که می‌گویند نرم‌افزار رأی‌گیری شرکت «دومینیون»، «میلیون‌ها» رأی ترامپ را حذف کرده است.

وکیل ترامپ با انتقاد از نادیده گرفته شدن هشدارها درباره این نرم‌افزار گفت: «اینکه جینا هاسپل همچنان آنجا در سی‌آی‌اِی باشد از درک من خارج است. او باید فوراً اخراج شود».

هنگامی که مجری برنامه از پاول درخواست کرد به شواهدی که از ایراد نرم‌افزار دومینیون دارد اشاره کند، وی پاسخ داد در مقابل دوربین تلویزیون چنین کاری نخواهد کرد.

با این حال پاول تأکید کرد این در این نرم‌افزار ایراداتی دارد و هنگامی که دعوی حقوقی در این زمینه به نتیجه برسد، نتیجه انتخابات عوض خواهد شد.

وی مدعی شد، با این‌که درخصوص این نرم‌افزار شبهاتی وجود داشته، مقامات برخی ایالات در قبال دریافت پول، از آن استفاده کرده‌اند.

ای در حالی است که سازمان امنیت زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا ادعاهای پیرامون این نرم‌افزار را در کرده و نقایصی که در آن رخ داده را ناشی از خطای انسانی توصیف کرده است.

این سازمان که گفته می‌شود مدیرش در صف پاکسازی‌های کاخ سفید قرار گرفته در این باره گفته است هیچ شواهدی از حذف یا گم‌شدن یا تغییر آرای انتخاباتی توسط این نرم‌افزار وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟