کشته شدن ۱۲۶ تروریست در صحرای سینا مصر

وزارت کشور مصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی عملیاتی در روز یکشنبه، ۱۲۶ تروریست را در شمال صحرای سینا به هلاکت رسانده است.

این عملیات ارتش مصر ۲ روز پس از انفجار مرگبار در مصر اتفاق افتاد، انفجاری که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وزارت کشور مصر در این‌باره اعلام کرد: «سازمان امنیت ملی مصر اطلاعاتی در رابطه با عناصر تروریستی کسب کرد. این تروریست‌ها در خانه‌ای در منطقه «بیرالعابد» پنهان شده بودند.»

در ادامه این بیانیه آمده که مخفیگاه تروریست‌ها هدف قرار گرفته و در پی این عملیات ۱۸ تروریست به هلاکت رسیده‌اند.

در بیانیه‌ای که ارتش مصر در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، آمده است در نتیجه ۲۲ حمله و ۱۶ «عملیات منحصر به‌فرد» در شمال و مرکز سینا، ۱۲۶ «تکفیری» کشته شده و نیروی هوایی این کشور ۲۲۸ مخفیگاه و پناهگاه وابسته به تروریست‌ها را منهدم کرده است.

در این عملیات‌ها مقادیر زیادی انواع سلاح و بمب‌کمری برای انفجار کشف و ۱۱۶ خودروی دو دیفرانسیل و ۶۳۰ مین و بمب کنارجاده‌ای به همراه شش تونل نیز منهدم شده است.

بر اساس این بیانیه، ۸ افسر و ۸ سرباز نیز از نیرو‌های مصر در درگیری با تکفیری‌ها و تروریست‌ها کشته شده‌اند. ارتش مصر گفته که در این عملیات، ۲۲۶ مجرم و افراد تحت پیگرد و مشکوک را نیز بازداشت کرده است.

۱۳ سلاح خودکار، دو کمربند انفجاری و سه ماده منفجره دیگر از مخفیگاه تروریست‌ها کشف شده است. گروه‌های تروریستی مختلف که همه آن ریشه در تفکرات سلفی دارند، در صحرای سینای مصر فعال هستند. انصار بیت‌المقدس و جیش‌الاسلام از جمله این گروه‌های تروریستی هستند.

از سوی دیگر طی سال‌های اخیر داعش نیز در این منطقه فعال شده است. تحولات صحرای سینا از لحاظ جغرافیایی به طور غیرمستقیم، اراضی اشغالی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟