امروز (پنج‌شنبه) یک تیم پزشکی ۹ نفره همراه با تجهیزات مراقبت‌های ویژه از شانگهای به رم رفتند.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت روز پنج‌شنبه چین یک تیم پزشکی ۹ نفره برای کمک به جلوگیری از گسترش ویروس کووید-۱۹ به رم فرستاد.

پیش از این وزیر خارجه ایتالیا از همتای چینی خود درخواست ارسال کمک‌های ویژه‌ای کرده بود تا کشورش بتواند مانع از شیوع بیشتر این ویروس شود.

شوانگ در ادامه با بیان اینکه چین و کشور‌های اروپایی از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا همکاری نزدیکی داشته‌اند، افزود آن‌ها با یکدیگر تیمی متشکل از افراد متخصص در کمیسیون بهداشت ملی در چین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین، هیئت مدیره کمیسیون اروپا برای بهداشت و ایمنی مواد غذایی و مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها تشکیل داده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه گفت: «این تیم روز چهارشنبه نیز در ارتباط تصویری آخرین تحولات، شامل تغییرات در همه‌گیری کرونا، تشخیص و غربالگری را بررسی کردند. آن‌ها همچنین برای تقویت بیشتر جلوگیری از شیوع کرونا به اشتراک تجربه و فن آوری، از بین بردن بیماری با همکاری با یکدیگر و حمایت از سلامت عمومی منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند.»

او در ادامه بر همبستگی و همکاری بین‌المللی در مواجهه با این ویروس تاکید کرد و گفت چین مایل است همکاری‌های بیشتری با اروپا در زمینه تشخیص، درمان، تحقیقات دارویی و واکسن انجام دهد.

ایتالیا با پیشی گرفتن از کره جنوبی، دومین کشور جهان پس از چین است که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 550597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟