افزایش مبتلایان کرونایی در هلند / روند صعودی مبتلایان در آلمان

به گزارش رکنا، مقامات بهداشتی هلند روز شنبه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس مهلک کرونا از 60 نفر به 188 نفر خبر دادند.

به نوشته وبگاه «داچ نیوز» برخی کارکنان دو بیمارستان در «روتردام» و «آمستردام» نیز بین مبتلایان جدید کرونا قرار دارند. تقریبا نیمی از مبتلا شدگان به کرونا در هلند در استان «نورد برابانت» ساکنند و از آن‌ها خواسته شده برای عدم شیوع این بیماری از حضور در مکان‌ها و معابر عمومی خودداری کنند. از 118 شهروند هلندی مبتلا به کرونا، 112 نفر از شمال ایتالیا بازکشته بودند.

ایتالیا به کانون شیوع کرونا در اروپا مبدل شده است. یک مقام ایتالیایی روز شنبه از مرگ ۳۶ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد که با مرگ این افراد، تعداد قربانیان تلفات ویروس کرونا در ایتالیا به ۲۳۳ نفر رسیدند. (جزئیات بیشتر)

به گزارش داچ نیوز، وزارت بهداشت هلند با صدور توصیه‌های بهداشتی به همه ساکنان این کشور مقابله با کرونا را یک وظیفه ملی و همگانی اعلام کرده است.

«مارک روت» وزیر بهداشت هلند در یک نشست مطبوعاتی در این زمینه گفت: «هلند کشوری نیست که از کرونا وحشت کند. ما مردمی واقع‌گرا هستیم و شما می‌توانید شاهد مقابله با این ویروس باشید.»

هلند کشوری در شمال غربی اروپا با جمعیت حدود 18 میلیون نفر است.

 

مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به ۸۰۰ نفر افزایش یافت

مؤسسه تحقیقاتی «رابرت کخ» شامگاه شنبه اعلام کرد طی چند ساعت اخیر، ۱۳۰ مورد ابتلای جدید به ویروس «کووید۱۹» در آلمان شناسایی شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این موسسه، با اضافه شدن این مبتلایان جدید، تعداد کل افراد درگیر با ویروس جدید کرونا در آلمان به ۸۰۰ نفر افزایش یافت.

این در حالی است که شیوع این ویروس در آلمان باعث شده که مردم با نگرانی برای خرید ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده به داروخانه‌ها هجوم برده و ذخایر این تجهیزات بهداشتی را با کمبود مواجه کنند.

روزنامه آلمانی «دی‌ولت»، مسئولان داروخانه‌ها می‌گویند ماسک‌های تنفسی معمولی برای هفته‌هاست که موجود نیستند و ماسک‌های ویژه فیلتردار (FFP) نیز به مقدار بسیاری کمی به دست داروخانه‌ها رسیده است. همچنین تقاضا برای خرید مواد ضد عفونی‌کننده به شدت بالا رفته است. (جزئیات بیشتر)

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا تا کنون ۱۰۵۹۶۴ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۳۵۶۹ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟