به گزارش رکنا، در پی شیوع ویروس مهلک کرونا در چین، روسیه اعلام کرد از اول فوریه (فردا) اتباع خود در این کشور را از طریق منطقه شرق دور خارج می‌کند.

اوایل امروز جمعه روسیه اعلام کرد دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است. همچین روز گذشته میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه فرمان بستن مرز‌های این کشور در خاور دور را امضا کرد.

نخست‌وزیر روسیه در نشست کابینه اعلام کرد دستور مربوطه امضا شد و اجرای آن آغاز شده است. از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در پی شیوع گسترده ویروس کرونا مسکو صدور ویزای الکترونیکی برای شهروندان چین را از روز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است.

با وجود آنکه مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در بیش از ۲۰ کشور جهان گزارش شده، اما تاکنون غیر از چین در هیچ کشور دیگری این بیماری منجر به مرگ نشده است. طبق آخرین آمار، ویروس جدید کرونا از زمان شیوع، باعث مرگ ۲۱۳ نفر شده که تمامی این مرگ‌ها در چین اتفاق افتاده است.

ولادیمیر ژیرینفسکی، رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه نیز شیوع ویروس مرگبار کرونا را دسیسه آمریکا به دلیل نگرانی از رشد اقتصادی چین خوانده است.

ویروس کرونا که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت.

آخرین آمار میزان آلودگی به این ویروس امروز نشان می‌دهد که بیش از ۸۰۰۰ نفر تاکنون به آن آلوده شده اند و حدود ۲۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون، به غیر از چین ۱۵ کشور دیگر نیز اعلام کرده‌اند که موارد ابتلا به این ویروس را در کشور خود مشاهده کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟