سرنگونی پهپاد ترکیه‌ای در نزدیکی طرابلس

به گزارش رکنا، شبکه سعودی العربیه به نقل از منابع لیبیایی از پیشروی نیرو‌های حفتر در تمامی محور‌های طرابلس خبر داد و افزود که در محور عین زاره نیز درگیری بین نیرو‌های دولت وفاق ملی و نیرو‌های حفتر رخ داده است.

حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی است که هم‌اکنون فرماندهی نیرو‌های شبه‌نظامی شرق لیبی را بر عهده دارد علیه دولت قانونی این کشور که در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است، شوریده. او از حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر برخوردار است.

نیرو‌های حفتر روز جمعه (دیروز) مدعی شدند که اردوگاه حمزه به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی دولت وفاق ملی را به کنترل خود درآورده‌اند.

«فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه (دیروز) هر گونه آغاز عملیات گسترده علیه طرابلس را رد کرد و گفت که «آغاز عملیات توهم است، نه سیطره و نه یورش به طرابلس و محله‌های آن در کار نیست».

«عبدالمالک المدنی» سخنگوی رسمی دفتر اطلاع‌رسانی جنگی وابسته به نیرو‌های دولت وفاق ملی نیز هر گونه پیشروی نیرو‌های حفتر به سمت طرابلس را رد کرد. او گفت که اوضاع تحت کنترل نیرو‌های دولت وفاق ملی است و تعقیب و گریز نیرو‌ها همچنان ادامه دارد.

نیرو‌های حفتر همچنین مدعی شدند که در جریان بمباران دانشکده هوایی مصراته مقادیر زیادی سلاح، مهمات ترکیه‌ای و آشیانه پهپاد‌ها و تجهیزات نظامی را تخریب کرده‌اند.

درگیری نیرو‌های شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی از پانزدهم فروردین آغاز شده است؛ زمانیکه حفتر، چهارم آوریل ۲۰۱۹ (پنجشنبه پانزدهم فروردین ۱۳۹۸) به آنچه «ارتش ملی لیبی» خوانده می‌شود، دستور داد به سوی طرابلس (غرب کشور) حرکت و آن را تصرف کند. با گذشت حدود نُه ماه جنگ و درگیری، حفتر نتوانسته وارد پایتخت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 525503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟