قدرتمندترین زن در کره‌شمالی را بشناسید + عکس

در دوران تغییر و در حالیکه تمرکز کره‌شمالی از نمایش توانمندی هسته‌ای به "صلح‌طلبی" با هدف تغییر وجهه جهانی معطوف شده، حضور یک شخص بسیار پررنگ است؛ کیم یو-جونگ، خواهر کوچک کیم جونگ-اون.

تیم مطالعات کره‌ای نشنال اینترست با نگاهی به زندگی این چهره تازه در عرصه جهانی در گزارشی آورده است: " خواهر کیم جونگ اون از زمان نوجوانی پیمودن نردبان ترقی به سمت رده‌های بالای رهبری را آغاز کرد؛ او اکنون احتمالا به عنوان فرمانده ثانی شناخته می‌شود.

در دوران تغییر تمرکز کره‌شمالی از توانمندی‌های هسته‌ای به "صلح‌طلبی" با هدف تبدیل وجهه جهانی، حضور یک چهره در عرصه سیاسی کره شمالی بسیار برجسته شد: کیم یو-جونگ، خواهر کوچک کیم جونگ-اون، رهبر کره‌شمالی.

این تحولات برای شخص پیگیر تحولات کره‌شمالی در سال‌های اخیر شگفتی‌آور نیست. بسیاری از ناظران اولین بار او را در المپیک پیونگ‌چانگ دیدند که در نزدیکی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا قرار گرفته بود. سفر تاریخی یو جیونگ به کره‌جنوبی مشاهدات پیشین از برگزیدگان کره‌شمالی را به چالش کشید. او نماد "جوانی، دوستی و کاریزماتیک" است.

اندکی پس از المپیک، یو جونگ تازه واردی به عرصه سیاسی کره‌شمالی به حساب آمد. او از زمان حاکمیت کیم جونگ ایل، پدرش در حاشیه قرار داشت و پیش از انتصاب به عنوان مدیر دپارتمان پروپوگاندا در سال ۲۰۱۴ که زیر نظر دولت برادرش بود، به دولت خدمت می‌کرد. او از دوره نوجوانی به سیاست علاقه نشان می‌داد. از زمان مرگ کیم جونگ ایل، یو جونگ معتمدترین مقام نزدیک به برادرش شده است. او علاوه بر ایفای نقش در دفتر سیاسی و حزب کارگران کره، مسوول تغییر وجهه کیم جونگ اون شناخته می‌شود.

گرچه اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما گمان می‌رود کیم یو جونگ متولد ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۷ در کره‌شمالی و کوچکترین فرزند کیم جونگ ایل باشد. مادر و مادربزرگ یو جونگ اصالتا ژاپنی هستند و جزو رده‌های پایین جامعه شناخته می‌شوند.

یو جونگ نزد مادر و به همراه دو برادرش کیم جونگ چول و کیم جونگ اون بزرگ شد. او همانند برادر بزرگترش برای ادامه تحصیل به سوئیس فرستاده شد. گفته می‌شود، کیم جونگ ایل برای دور نگه داشتن فرزندانش از شایعات و چشمان کنجکاو در کره‌شمالی، آن‌ها را عازم خارج کرده بود. یو جونگ سال ۱۹۹۶ عازم سوئیس شد و تحت نظارت ری چول که در دهه ۹۰ میلادی سفیر کره‌شمالی در سوئیس بود، قرار گرفت. گمان می‌رود چول مسوول هماهنگی مدارس برای یو جونگ و برادرانش بوده باشد.

اطلاعات چندانی پیرامون تحصیلات خواهر کوچک رهبر کره‌شمالی وجود ندارد و بیشتر داده‌ها به صورت تکه‌تکه است. او در مراسم‌های خاص مثل تولدش به کره‌شمالی سفر می‌کرد و هدایایی از پدرش و دیگر مقام‌های عالی رتبه کره‌شمالی دریافت می‌کرد. "برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 492676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟