ارتش‌های هند و پاکستان از صبح دوشنبه دور تازه‌ای از درگیری و تیراندازی سنگین علیه هم را آغاز و هرکدام دیگری را به نقض آتش‌بس متهم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در‌گیری‌های جدید در خط کنترل نظامی میان بخش‌های تحت کنترل هند و پاکستان در ایالت «جامو» و «کشمیر» از صبح دوشنبه ازسرگرفته شد.

این در حالی است که روز شنبه نیز به دلیل تیراندازی بین طرفین، یک نظامی پاکستان کشته و چهار هندی نیز مجروح شدند.

به نوشته اسپوتنیک، یک مقام ارتش هند در این زمینه گفت که دستکم یک نظامی هندی پس از نقض آتش‌بس از سوی پاکستان کشته شد. ارتش پاکستان نیز متقابلا روز شنبه هند را به شلیک راکت و گلوله خمپاره از مواضع خود به مناطق «باتال»، «ساتوال»، «نیکیال» و «جاندروت» متهم و ادعا کرد ارتش هند مناطق غیر نظامی را هدف گرفته است. به گفته این منبع نظامی، در جریان این درگیری نیز یک نظامی پاکستانی کشته و چهار غیرنظامی از جمله دو دختر جوان جان خود را از دست داده‌اند.

دور تازه درگیری بین ارتش دو کشور در مرز‌ها در حالی مجددا از سرگرفته شده که در فروردین سال جاری نیز درگیری مرزی پاکستان و هند بعد از وقفه‌ای کوتاه دوباره آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند. وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های هندی و پاکستانی در منطقه «پونچ» ایالت جامو و کشمیر با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین به سوی هم شلیک کردند.

از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱ میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. تنش بین این دو کشور اتمی بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا و در بهمن گذشته شدت گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟