عکس های شلیک دهها موشک از نوار غزه به فلسطین اشغالی

به گزارش رکنا ؛ صبح امروز (شنبه) شهرک‌های صهیونیستی مجاور با غزه هدف انبوهی از موشک‌ قرار گرفت.
بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، ابتدا جنگند‌ه‌های رژیم صهیونیستی یک زمین زراعی در «بیت‌لاهیا» واقع در شمال نوار غزه را با دستکم یک موشک هدف قرار دادند.
خبرگزاری «شهاب» هم گزارش داد، جنگنده‌های مذکور به یک هدف در «بیت‌حانون» واقع در شمال نوار غزه نیز حمله کردند.
در ادامه این گزارش آمده است، آژیرهای هشدار در بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی از جمله «اشدود، سدیروت و عسقلان» به صدا درآمد و شهردار اشدود دستور باز کردن تمام پناهگاه‌های عمومی را صادر کرد.
رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند، در کمتر از یک ساعت دستکم 60 موشک از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شد. آنها افزودند، برای اولین بار پس از جنگ 2014 علیه نوار غزه، آژیر قرمز در اشدود به صدا درآمد.
روزنامه «هاآرتص» اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از سکوهای پرتاب موشک در نوار غزه را هدف قرار داده است.
گردان‌های «المقاومه الوطنیه» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد، رأس ساعت 10:14 دقیقه به وقت محلی، ‌ چندین موشک به سمت عسقلان شلیک کرده است.
«تال لِو- رام» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «معاریو» در این زمینه مدعی شد: برعکس دفعات قبل، حماس با شلیک موشک‌ها به فاصله‌های دورتر مانند اشدود آغاز کرد.
خبرگزاری «صفا» به نقل از پایگاه صهیونیستی «مفزاک» نوشت، در نیم ساعت، 150 موشک به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.
رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند، سامانه موسوم به «گنبد آهنین» تلاش کرده با موشک‌های شلیک شده به سمت عسقلان، سدیروت، «اشکول و شاعر هنیگف» مقابله کند. در پی این موضوع، سواحل عسقلان به روی گردشگران بسته شد.
وبگاه «الرساله» به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد، یک شهرک‌نشین حین فرار به سمت پناهگاه زخمی شده و دو نفر دیگر نیز در سدیروت و عسقلان دچار حالت ترس و هراس شده‌اند.
کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، به دلیل تنش‌های امروز در مرز غزه با فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مشورت‌های امنیتی با رئیس ستاد مشترک ارتش، رئیس «شین‌بت» و رئیس شورای امنیت داخلی و افسران عالیرتبه خواهد داشت؛ نشستی که قرار است در ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو برگزار شود.
«مصعب البریم» سخنگوی جهاد اسلامی اعلام کرد، اگر دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود ادامه داد غافلگیری‌های بیشتری از مقاومت خواهد دید.
«حازم قاسم» سخنگوی حماس هم تصریح کرد، مقاومت برای پاسخگویی به جنایات رژیم اشغالگر آماده است و متعهد به دفاع از خون ملت و حمایت از راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز است.
شهادت یک فلسطینی و مجروحیت چند نفر دیگر
وبگاه فلسطینی «وطن» اعلام کرد، در پی حمله رژیم صهیونیستی به بیت‌حانون حداقل چهار نفر زخمی شدند. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت، در پی حمله رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه، یک جوان 22 ساله به نام «عماد محمد نصیر» به شهادت رسید.
این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که مقامات ارشد حماس مانند «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی در غزه و مقامات ارشد جهاد اسلامی مانند «زیاد النخاله» دبیرکل این جنبش به دعوت مصر به قاهره سفر کرده‌اند تا آتش‌بس غزه مورد بررسی قرار گیرد.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هفته گذشته در این باره گزارش داد، قاهره خواستار حضور نمایندگان دو جنبش فلسطینی برای بررسی آتش‌بس و مهار وضعیت فعلی در غزه و کاهش احتمال رویارویی غزه و رژیم صهیونیستی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟