به گزارش گروه ترجمه رکنا، شبکه بی بی سی از راه اندازی یک دانشگاه جعلی توسط دولت آمریکا و بازداشت 129 مهاجر هندی که برای اخذ اقامت قانونی در این دانشگاه ثبت نام کرده بودند خبر داد.

دانشگاه جعلی فارمینگتون که در تبلیغات خود اعلام کرده بود در ایالت میشیگان قرار دارد، توسط ماموران مخفی وزارت امنیت داخلی آمریکا گردانده می‌شد و قصد آن کشف تقلب در مهاجرات و بازداشت افرادی است که هدف آنها پرداخت غیرقانونی برای ماندن و اخذ اقامت در آمریکا است.

این دانشگاه دارای سایت و صفحه فیسبوکی بود که تقویم رویدادهای آموزشی و عکس‌هایی از محیط دانشگاه در آن قرار داده شده بود. اما اسناد دادگاه روشن کرد که کارکنان این دانشگاه ماموران مهاجرتی دولت بوده‌اند.

دادستانی آمریکا می‌گوید ثبت‌نام کنندگان از غیرقانونی بودن این مجموعه باخبر بوده‌اند. اما مقامات هندی می‌گویند این دانشجویان ممکن است فریب خورده باشند.

وزارت امور خارجه هند روز شنبه در این باره گفت: نگرانی ما از آبرو و سلامت دانشجویان دستگیر شده است و نیاز به دسترسی کنسولی فوری مقامات هندی به دستگیرشدگان مورد تاکید قرار گرفته است.

این بار اولی نیست که مقامات آمریکایی دست به چنین ماموریت‌هایی می‌زنند. در سال 2016 نیز پس از آنکه ماموران این وزارت‌خانه دانشگاهی جعلی در نیو‌جرسی شمالی برپا کردند، 21 نفر را دستگیر کردند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 456338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟