شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ تشکیل جلسه داد

به گزارش رکنا، به نقل از اسکای نیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه)، برای بحث درباره ششمین گزارش «آنتونیو گوترش»، دبیرکل این سازمان، در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ تشکیل جلسه داد.

نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا در شورای امنیت در این نشست از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران ابراز تاسف کردند. آنها همچنین تأکید کردند ایران باید از منافع مادی پایبندی توافق هسته ای برخوردار شود.

نمایندگان اتحادیه اروپا در این نشست در ادامه اتهام‌زنی کشورهای غربی علیه کشورمان، مدعی شدند: از ایران می خواهیم فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود را در منطقه متوقف کند. آنها در اظهاراتی مداخله جویانه افزودند: از ایران می خواهیم تمامی آزمایش های موشکی اش را متوقف کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در این نشست در ادامه فرافکنی مقامات واشنگتن علیه کشورمان، مدعی شد: «ایران قطعنامه‌های شورای امنیت را با آزمایش های موشکی جدید نقض کرده است. آمریکا اجازه نخواهد داد ایران موشکی‌هایی را که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، توسعه دهد». پمپئو همچنین در ادامه اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد: موشک های بالستیک ایران، چندین پایتخت اروپایی را تهدید می کند.

پمپئو همچنین افزود آمریکا در پی بازگرداندن محدودیت‌های وضع‌ شده توسط سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی ایران در قطعنامه ۱۹۲۹ است. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: ایران بزرگترین دارنده موشک بالستیک در منطقه است و برجام سبب نشده که تولید و آزمایش موشک‌های بالستیک ایران کاهش یابد.

نماینده فرانسه نیز طی سخنانی در نشست شورای امنیت، گفت: تا زمانی که ایران به تعهداتش پایبند باشد فرانسه نیز تعهداتش درباره برجام را اجرا خواهد کرد. او در ادامه مدعی شد: برخی رفتارهای ایران به ویژه برنامه موشکی‌اش همسو با قطعنامه ۲۲۳۱ نیست.

نماینده روسیه نیز در نشست شورای امنیت ضمن انتقاد از آمریکا، گفت: مسائل خارج از برجام نباید برای ایجاد خلل در آن مورد استفاده قرار گیرند. آمریکا قطعنامه‌ای را که خودش آن را تأیید کرده اجرا نمی‌کند و در صدد تنبیه سایر کشورها بابت پایبندی به آن است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟