افزایش آمار مصدومان حمله شیمیایی تروریست‌ها به حلب به 107 نفر

روه‌های تروریستی شب گذشته با گلوله‌های حاوی گازهای سمی به محله‌های مسکونی حلب حمله کردند که آمار مصدومان به 107 نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که مناطق خالدیه ،خیابان النیل و جمعیه الزهرا در معرض این شلیک ها قرار گرفت.

ماشین های امدادرسانی ، به دنبال شلیک گلوله به مناطق خیابان النیل ،الخالدیه و جمعیت الزهرا که به زخمی شدن ده ها غیرنظامی و ایجاد حالت خفگی منجر شده بود،در خیابان های شهر به حرکت درآمدند.

یکی از زخمی ها گفت : من از ساکنان خیابان النیل هستم به ما گلوله شلیک کردند و منطقه را بستند ، برای اولین بار چنین بویی به مشامم می خورد از دوستانم پرسیدم آیا بوی آتش می شنوند؟ از چشمهایم اشک می امد و احساس سوزش می کردیم .ما را بدینجا منتقل کردند و بویی که استنشاق کردم موجب گرفتگی سینه و بند آمدن نفسم شده است.

90 درصد از این موارد آسیب دیدگی متوسط و برخی نیز خطرناک گزارش شده که همه برای درمان فوری و لازم به بیمارستان منتقل شدند و کادر پزشکی نیز برای مداوای شمار بیشتری از افراد در صورت تکرار این وضعیت به حالت آماده باش هستند.

همراه یکی ازآسیب دیدگان گفت : در راه بازگشت به خانه بود که به این منطقه گلوله شلیک شد زمانی که به خانه رسید تعادل نداشت سپس بیهوش شد و وی را به بیمارستان منتقل کردیم.

گفتنی است این اقدام گروه های مسلح نقض توافق روسیه و ترکیه درباره منطقه حائل در غرب حلب است و ناظران معتقدند شاید به نقض این توافق منجر شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 439824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟