گفت‌وگو‎ی نتانیاهو با وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد ایران

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در آغاز سفرش به شش کشور در خاورمیانه، با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و در مورد تحریم‌های ایران و همکاری‌های میان آمریکا و اسرائیل برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد.

در اظهارات پیش از این دیدار، نخست‌وزیر اسرائیل از قدرت رهبری دو کشور برای فعالیت در زمینه‌ خنثی کردن آنچه آن را «بلندپروازی هسته‌ای ایران» خواند، تجلیل کرد.

وی همچنین گفت: من از این اتحاد و قدرت روابطمان در زمینه‌های مختلف مانند اطلاعات، امنیت، همکاری‌های تجاری و اقتصادی و البته رویکرد مشترکمان در جلوگیری از دشمنی و تجاوز Rape در این منطقه، قدردانی می‌کنم.

منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در این دیدار گفت: ما شریکی بهتر از اسرائیل در زمینه‌ مبارزه با تامین مالی تروریسم نداریم.

دولت ترامپ Trump پس از خروج او از توافق هسته‌ای با ایران، به طور پیوسته در حال اعمال دوباره‌ تحریم‌ها علیه ایران بوده است.

اخیرا در ماه جاری، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، از استراتژی بلندمدت ضد تروریستی آمریکا با روانه داشتن کلمات تندی علیه ایران، پرده برداشت.

او با خطاب ایران تحت عنوان «بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی» گفته بود: این استراتژی بر اقدامات نظامی مرسوم برای مبارزه با تروریسم تکیه خواهد داشت، اما بر ابزارهای غیرنظامی نه تنها برای مبارزه با نیروهای داعش ISIS بلکه نیروهای تحت حمایت ایران و سایر گروه‌ها، به ویژه حزب‌الله و حماس و دو گروه تروریستی دیگر که توسط ایران حمایت می‌شوند و ممکن است تهدیدی برای ایالات متحده‌ی آمریکا به حساب بیایند، تاکید بیشتری دارد.

آمریکا و شش کشور حاشیه‌ی خلیج فارس، اخیرا رهبری حزب‌الله لبنان را با تحریم‌هایی مورد هدف قرار داده‌ و آن را «یک تهدید جنایی سازمان یافته‌ چندملیتی» خوانده‌اند.

منوچین که قرار بود در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی شرکت کند، در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که بخاطر دیدار با دونالد ترامپ و مایک پمپئو، وزیر امورخارجه‌ آمریکا در کاخ سفید که برای گفت‌وگو در مورد مسئله‌ جمال خاشقجی خواهد بود، نمی‌تواند در این کنفرانس حضور داشته باشد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا همواره به دنبال آن بوده‌اند تا ادعاهای بی اساس خود را در مواقع مختلف به کشورمان نسبت دهند. به تازگی نیز شاهد عملکرد نمایشی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل برای اثبات ادعای دروغین خود در مورد وجود تاسیسات مخفی اتمی در ایران بودیم.

علیرغم تاکید مقامات ایرانی بر حضور مستشاری نظامی در سوریه که با رضایت دولت این کشور انجام شده است، آمریکا و اسرائیل هنوز هم در تلاشند تا با دامن زدن به این مسئله و غیرقانونی جلوه دادن آن توجه مجامع بین‌المللی را از کارشکنی های خود در صلح و امنیت جهانی منحرف کنند .

دفتر نخست ‌وزیری نتانیاهو نیز همچنین در آغاز این دیدار در توییتی مدعی شد: "چیزی که بیشترین قسمت صحبت‌های امروزمان را شامل می‌شود، توقف پرخاشگری دوگانه ایران است: تلاشش برای دستیابی به زرادخانه هسته‌ای و غیرهسته‌ای و برنامه‌هایش برای تسلط در خاورمیانه".

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 428060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟