­بر اثر انفجار انتحاری در نزدیکی یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در استان پروان در مرکز افغانستان دست کم دو نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

مقامات دولتی افغانستان روز چهارشنبه اعلام کردند بر اثر این حمله انتحاری که در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی بگرام صورت گرفت دو غیرنظامی کشته و سه سرباز خارجی و دو غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

محمد محفوظ والی زاده، فرمانده پلیس Police استان پروان گفت: یک عامل انتحاری روز چهارشنبه نظامیان خارجی را حین اجرای عملیات گشت زنی هدف قرار داد.

پایگاه بگرام متعلق به نظامیان آمریکایی در استان پروان قرار دارد. ملیت نظامیان خارجی که در این حمله زخمی شدند تاکنون اعلام نشده است.

این فرمانده پلیس افزود این حمله انتحاری نزدیک پایگاه بگرام رخ داد و دو غیرنظامی کشته شدند. سه نظامی خارجی و دو غیرنظامی هم در این حمله زخمی شدند.

در همین حال گروه طالبان در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. طالبان در این بیانیه تاکید کرد هدف اصلی از این حمله نیرو‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود.

وحیده شاهکار، سخنگوی فرماندار استان پروان هم اعلام کرد حمله انتحاری در منطقه بگرام رخ داد. وی افزود بر اثر این حمله دو غیر نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. زخمی‌های این حمله که دو زن هستند برای مداوا به پایگاه هوایی بگرام انتقال یافتند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟