به گزارش رکنا، پایگاه اینترنتی العهد لبنان، با اشاره به تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه، نوشت: پس از این، قواعد درگیری در سوریه تغییر می‌کند و ایران و روسیه به دو طراح اصلی هماهنگی جهانی جدید پس از شکست واشنگتن و تل آویو در سوریه، تبدیل می‌شوند.

العهد نوشت: پس از آن که ارتش سوریه سامانه پدافند هوایی اس-300 را از روسیه تحویل گرفت، منطقه در برابر اوضاع جدید و قواعد درگیری کاملا متفاوتی قرار گرفت. این موضوع به منزله چالشی خطرناک و شکل جدید درگیری‌های دمشق و تل آویو از یک سو و شکل جدید روابط مسکو و تل آویو از سوی دیگر خواهد بود. مفهوم عمیق این موضوع در سطح منطقه، توازن درگیری های سیاسی و نظامی از نظر اهمیت و تاثیرگذاری بین جبهه مقاومت و ائتلاف روسیه، سوریه و ایران از یک سو و قدرت های متجاوز Rapist و برخی طرف ها از سوی دیگر است، طرف هایی که در محور این قدرت ها قرار گرفته اند.

در ادامه گزارش آمده است مفهومی که بر هیچ کس پوشیده نیست، تاثیرگذاری تصمیم روسیه و سوریه به استفاده از سامانه موشکی اس-300 بر فعال سازی راه حل سیاسی درباره بحران سوریه و ایجاد معادله جدید در نشست های احتمالی بین معارضان و دولت سوریه است. در این باره جدالی نیست که سطح قدرت سیاسی سوریه به شکل عمیقی با اوضاع میدانی که تحت حمایت موشکی روسیه و ایران است، ارتباط دارد.

این گزارش می‌افزاید سومین پیام این قضیه در عرصه سوریه و بازتاب آن در سرتاسر منطقه، این است که پایان جنگ نظامی در سوریه نزدیک است. این همان چیزی است که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از آن سخن گفت. در نتیجه، قوانین بازی سیاسی کاملا تغییر می کند. این موضوع علت رنجیدگی خاطر دشمنان محور مقاومت را از تحویل سامانه پدافند هوایی روسیه به سوریه نشان می دهد؛ زیرا اوضاع جدید بر خلاف خواست آنهاست. علاوه بر این روسیه و ایران به دو طراح اصلی هماهنگی جهانی جدید پس از شکست واشنگتن و تل آویو در سوریه تبدیل شده اند.

العهد در ادامه با اشاره به حمله موشکی اخیر ایران به مواضع تروریست Terrorist ها در شرق فرات نوشت حمله ایران فقط واکنش به حمله تروریستی در شهر اهواز نبود بلکه هدف، مهم تر از این قضیه بود و آن، مبارزه با تروریست های مستقر در این منطقه که تحت حمایت مالی عربستان و امارات هستند، بود. در این میان، ترکیه بزرگ ترین بازنده است زیرا باید راه را برای تروریست هایی باز کند که باید از سوریه خارج شوند. آنها از همان راهی که وارد سوریه شدند، باید خارج شوند. به همین علت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در موضع دشوار بین المللی قرار گرفته است.

کدخبر: 422877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟