رسوایی جدید فیس‌بوک: اطلاعات 50 میلیون کاربر لو رفت

روز گذشته، شرکت بزرگ فیس‌بوک اعلام کرد که اوایل هفته گذشته مشکلی امنیتی در این شبکه اجتماعی پیدا شده است که حساب کاربری 50 میلیون کاربر تحت تأثیر این اشکال قرار گرفته‌اند. این اشکال به یک آسیب‌پذیری در گزینه «View As» مربوط می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد آنگونه که دیگران حساب او را می‌بیند، به پروفایل خود رصد داشته باشد.

هکرها این آسیب‌پذیری را کشف کردند و همین مسئله به آنان اجازه داد تا توکن‌های دسترسی به فیس‌بوک را به سرقت Stealing ببرند و با این دسترسی آن‌ها توانستند از حساب کاربری افراد در فیس‌بوک استفاده کنند. شمار این حساب‌های کاربری به 50 میلیون می‌رسد. توکن‌های دسترسی معادل کلیدهای دیجیتالی هستند که افراد را در صفحه شخصی آن‌ها لاگین نگه می‌دارد و هر دفعه برای ورود به اپلیکیشن مورد نظر آن‌ها لازم نیست که رمز عبور خود را وارد کنند.

توکن‌های دسترسی 50 میلیون کاربر که کمپانی فیس‌بوک از مورد حمله واقع شدن آن‌ها خبر دارد، ریست شده‌اند. این یعنی اگر حساب کاربری شخصی در میان آن دسته از حساب‌های کاربری لو رفته باشد، آن شخص از حساب کاربری بیرون انداخته شده و دوباره باید به حساب کاربری خود با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد شود.

فیس‌بوک همچنین در اقدامی محتاطانه توکن دسترسی 40 میلیون کاربر دیگر خود را هم ریست کرده است که در سال اخیر از گزینه «View As» استفاده کرده‌اند. با این وجود در مجموع، حدود 90 میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیس‌بوک باید دوباره به حساب کاربری خود لاگین شوند. پس از این، کاربران یک نوتیفیکیشن در بالای قسمت News Feed دریافت خواهند کرد که به آن‌ها توضیح می‌دهد چه اتفاقی افتاده است.

این کمپانی فعلا گزینه «View As» در حساب کاربری مشترکان خود غیرفعال کرده است. فیس‌بوک قصد دارد قابلیت‌های امنیتی جدیدی را برای حساب‌های کاربری کاربران این شبکه اجتماعی دوباره به اپلیکیشن اضافه کند. آژانس‌های اجرای قانون Law از این شکاف امنیتی در حساب‌های فیس‌بوک باخبر شدند و حالا این آسیب‌پذیری رفع شده است.

تحقیقات فیس‌بوک درباره این رویداد به تازگی آغاز شده است پس در حال حاضر این کمپانی نمی‌داند که آیا 50 میلیون حساب کاربری مورد سوء استفاده هکرها قرار گرفته‌اند و یا شرکت‌های ثالثی با هدف‌های مخرب به این حساب‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند. مسئولان فیس‌بوک امیدوار هستند که اطلاعات بیشتری درباره این مسئله به دست آورند. علاوه بر این، اگر این کمپانی از لو رفتن اطلاعات حساب کاربری دیگری باخبر شود، بلافاصله توکن دسترسی آن را ریست خواهد کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

صحنه وحشتناک درگیری مرد مسلح با پرنده فروش های اهواز زیر پل کارون + فیلم

عجیب ترین سنگ قبر با عکس سلفی یک دختر! + عکس

اعتراف عبدالله ویسی به قتل ملکه زیبایی عراق + عکس و جزئیات

عزرائیل حریف رقیه خاتون نشد!

جاسوسانی که عکس قالیشویی «تورقوزآباد» را به اسرائیل فروختند! + فیلم و عکس

ازدواج پنهانی در اتاق مدیر / منیژه داخل شرکت به حجله رفت !

این ابر سمی در آسمان جولان می دهد! + عکس

ایران این تروریست ها را نقره داغ کرده است؟ + عکس

دار زدن مرد متاهل بخاطر دختر 14 ساله در تهران!

سرنوشت شوم بچه ها در دام نظافتچی بیمارستان +عکس

این مردان ایرانی بدبخت ترین انسان های روی زمین!

من به رحمت خدا رفتم ؛ آخرین پیام ملکه زیبایی عراق بعد از کشته شدن !+عکس

فیلم تکان دهنده از فروش عجیب سیب زمینی با 4 مشت خاک! + فیلم

تازه ترین اقدام داعش درباره حمله تروریستی اهواز + تصاویر

کدخبر: 420191 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟