برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله روزنامه جروزالم پست با انتشار چند تصویر ماهواره‌ای مدعی شدند ایران برای اولین بار طی دو سال گذشته دروازه ورود به تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم فردو را بازگشایی کرده است.

این رسانه‌ها مدعی شدند تصاویر ماهواره‌ای برای اولین بار از زمان امضای برجام، تحرکات جدیدی را در سایت هسته‌ای فردو ثبت کرده‌اند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، این تصاویر ادعایی را شرکت ماهواره‌ای اسرائیلی ImageSat از طریق ماهواره جاسوسی «اروس بی» به دست آورده است.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند این تصاویر نشان می‌دهند که ایران با پیش‌بینی خروج آمریکا از برجام، خود را برای از سرگیری فعالیت‌های غنی‌سازی خود آماده می‌کند.

این رسانه‌ها همچنین مدعی شده‌اند که طبق این تصاویر ادعایی، ایران سازه‌های جدیدی را در فردو ایجاد کرده و خودروهای پارک‌شده در مجتمع فردو گویای فعالیت در این محل است.

ادعای جدید رسانه‌های صهیونیستی چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نمایش تلویزیونی مضحک (اینجا) که حتی در خود اسرائیل نیز مورد تمسخر قرار گرفت، مدعی شد سازمان جاسوسی موساد به اسناد محرمانه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران دست یافته است که نشان می‌دهد ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.

ساعاتی پس از نمایش تبلیغاتی نتانیاهو نیز یک مقام امنیتی ناشناس رژیم صهیونیستی در گفتگو با نیویورک‌تایمز (اینجا) در یک داستان‌سرایی جدید مدعی عملیات مخفیانه موساد در تهران به سبک فیلم‌های جیمز باندی شد.

این مقام اطلاعاتی صهیونیست ادعا کرد سازمان جاسوسی موساد در سال ۲۰۱۶ محل فوق سرّی نگهداری آنچه او "اسناد محرمانه برنامه هسته‌ای ایران" خوانده را کشف کرده و آنجا را تحت نظر قرار داده‌ است.

وی سپس مدعی شد ماموران موساد مدتی بعد (که زمان آن مشخص نشده) یک شب وارد ساختمان موردنظر در جنوب تهران شده و حدود ۵۰۰ کیلوگرم (نیم تُن) سند را درباره برنامه هسته‌ای ایران به سرقت Stealing برده و همان شب به اسرائیل بازگشتند!

بسیاری از کارشناسان ادعاهای جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران را در راستای تاثیرگذاری بر تصمیم آتی دونالد ترامپ Trump رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام ارزیابی کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟