مکرون: فرانسه و آمریکا تضمین‌کنندگان نظم جهانی هستند!

به گزارش رکنا، به نقل از پولیتیکو، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، روز دوشنبه گفت او و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، تضمین کنندگان نظم جهانی در مقابل طیفی از تهدیدات امنیتی هستند!

مکرون زمانی این ادعا را مطرح کرد که از هواپیمایش در پایگاه هوایی اندروز در نزدیکی واشنگتن خارج شد. مکرون در فرانسه گفت: «ما -آمریکا و فرانسه- در حال حاضر مسئولیتی ویژه داریم... ما تضمین کنندگان نظم چندجانبه عصر حاضر هستیم و باید برای تصمیمات مهمی آماده شویم».

این اظهارات مکرون در حالی مطرح می‌شود که کشورش و آمریکا با همکاری انگلیس چندی پیش به بهانه‌های واهی، سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که این اقدام در مناطق مختلف جهان اعتراضاتی در پی داشت.

مکرون این سخنان را به این دلیل بیان کرد که قرار است در یک سفر سه روزه به آمریکا درباره مسئله هسته‌ای کره شمالی و توافق هسته‌ای تهران با ترامپ Trump گفتگو کند. کره شمالی و آمریکا پس از مدت‌ها تصمیم گرفتند برای حل مسئله موشکی و هسته‌ای کره شمالی پای میز مذاکره بنشینند.

ترامپ که اعلام کرده بود قصد دارد از توافق هسته‌ای ایران -که در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا امضا شد- خارج شود، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

مقامات فرانسه قبل از سفر مکرون به آمریکا گفته بودند او تلاش خواهد کرد ترامپ از این توافق خارج نشود. مکرون و همسرش یک نهال که از یکی از میدان‌های جنگ جهانی اول برداشته شده بود را به ترامپ هدیه دادند و آن را در حیاط کاخ سفید کاشتند.

قرار است ترامپ و مکرون اوایل روز سه شنبه برای مذاکرات سطح بالا جلسه تشکیل دهند. رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه نیز در کنگره آمریکا درباره ارزش‌های دموکراتیک سخنرانی خواهد کرد. «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، نیز در ۲۷ آوریل و پس از خروج مکرون از آمریکا برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا، وارد واشنگتن می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟