نقابداران باز به نیروهای امنیتی آتن حمله کردند

پلیس مرکزی شهر آتن روز یکشنبه اعلام کرد: افراد نقابدار از نیمه شب شنبه تا ساعت 5 بامداد با بمب دست ساز( کوکتل مولوتف) به نیروهای امنیتی حمله کرده و خسارت فراوانی به خودروهای پارک شده و مغازه های نزدیک محل درگیری ها ، وارد کردند.

به گزارش پلیس Police شهر آتن، مهاجمان نقابدار نیروهای مستقر در منطقه 'اکسرخیون' نزدیک دانشگاه پلی تکینک واقع در مرکز شهر و همچنین نیروهای امنیتی مستقر در خیابان 'توسیچا' نزدیک وزارت فرهنگ و یونان را مورد حمله قرار دادند و نیروهای امنیتی به ناچار برای متفرق کردن مهاجمان بشدت از گاز اشک آور استفاده کردند.

براساس گزارش پلیس شهر آتن، به علت شدت حملات، نیروهای امنیتی این بار نیز قادر به دستگیری هیچ یکی از مهاجمان نقابدار نگردیدند ولی تحقیقات برای یافتن عاملان این حملات با دقت ادامه خواهند یافت.

افزایش حملات به نیروهای امنیتی در مرکز شهر آتن باعث نگرانی شدید مسئولان دولتی و ساکنین مرکز شهر آتن گردیده است زیرا با ادامه این روند مردم را در باره امنیت جان و مال خود نگران شده اند.

احزاب سیاسی یونان مدت هاست که با انتقاد از عملکرد دولت چپگرای یونان در قبال اقدامات نقابداران، دولت را به ناتوانی کنترل اوضاع و تامین امنیت شهروندان متهم می کنند و میخواهند که اقدامات جدی برای مقابله با فعالیت این افراد توسط نیروهای امنیتی و وزارت حفاظت شهروندان صورت گیرند.

پلیس یونان این افراد را آنارشیست ها( هرج و مرج طلبان) قلمداد می کند که همانند هرج و مرج طلبان دیگر کشورهای اروپایی با حاکمیت قانون Law مخالف هستند.

افراد نقابدار از سال 1974 میلادی یعنی از زمانی که دمکراسی در یونان حاکم گردیده است، به مجرد مشاهده تجمع نیروهای امنیتی آنان را مورد حمله قرار می دهند و از آن زمان تاکنون کسی از آنان دستگیر و محاکمه نگردیده است.

در گذشته حزب چپ یونان که هم اکنون قدرت را در کشور یونان بدست دارد، دولت های راستگرا و محافظه کار را حامی این افراد نقابدار قلمداد می کرد که برای برهم زدن تظاهرات اعتراضی مردم از آنان بهره می گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 365247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟