کاخ سفید: آمریکایی‌ها باید نگران سلامت عقل اون باشند نه ترامپ

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در واکنش به سخنرانی سال نوی کیم جونگ اون که گفته بود دکمه هسته‌ای روی میزش قرار دارد، هشدار داد که دکمه هسته‌ای او بسیار بزرگتر و قدرتمندتر است و کار هم می‌کند!

این توئیت انتقادات زیادی را برانگیخت خصوصا از جانب مخالفان دموکرات ترامپ Trump و جو بایدن، معاون سابق ریاست‌جمهوری که آن را ماجراجویی خطرناک توصیف کردند. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس هفتگی به این سوال پاسخ داد که آیا آمریکایی‌ها باید نگران سلامت روان رئیس‌جمهوری‌شان باشند که چنین سبک‌مغزانه درباره تهدیدات هسته‌ای صحبت می‌کند؟

سندرز گفت: رئیس جمهور و مردم ایالات متحده باید نگران سلامت روان رهبر کره شمالی باشند. او مکررا تهدید می‌کند و سال‌هاست که گاه و بیگاه موشک آزمایش می‌کند و این طرف رئیس‌جمهوری است که عقب نمی‌رود و خودش را ضعیف نشان نمی‌دهد و می‌خواهد اطمینان حاصل کند آنچه را وعده می‌دهد، اجرایی می‌کند و آن ایستادگی و حفاظت از مردم آمریکاست.

ترامپ و کیم جونگ اون در ماه‌های اخیر بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی لفاظی‌های زیادی داشته‌اند. ترامپ در اکثر مواقع چشم‌انداز یک راه‌حل دیپلماتیک را بی‌اثر دانسته و طرفین یکدیگر را به نابودی هم تهدید کرده‌اند.

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری در دوره اوباما در واکنش به این لفاظی‌ها گفت: ترامپ واقعا تدبیر خیلی ضعیفی نشان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟