پنبه آزمایشگاهی در راه بازار

به گزارش رکنا و به نقل از فوربس، استارت‌آپ «گالی»(Galy) واقع در بوستون، قراردادی را با شرکت ژاپنی «سوزوران مدیکال»(Suzuran Medical Inc) منعقد کرده است که به آن اجازه می‌دهد تا از پنبه تولیدشده در آزمایشگاه این استارت‌آپ، در محصولات خود استفاده کند.

سوزوران می‌گوید که قصد دارد سالانه از ۳۰۰۰ تن الیاف گالی که به معنای واقعی کلمه پنبه هستند، به عنوان بخشی از یک مشارکت ۱۰ ساله ۵۰ میلیون دلاری استفاده کند. «لوچیانو بوئنو»(Luciano Bueno) بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی گالی گفت: این یک هدف بسیار بزرگ است. این اولین بار در سراسر جهان است که پنبه تولید شده در آزمایشگاه به بازار وارد می‌شود.

به گفته «یاسوهیرو کونیدا»(Yasuhiro Kunieda) رئیس شرکت سوزوران، این شرکت از پنبه گالی که به جای گیاهان از سلول‌ها پرورش می‌یابد، در محصولاتی مانند پنبه آرایشی، ملحفه‌های پنبه‌ای و محصولات پزشکی مانند گاز و پنبه جاذب استفاده خواهد کرد.

گالی در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک استارت‌آپ کشاورزی سلولی تاسیس شد و کارخانه‌هایی را در بوستون، ماساچوست و سائوپائولو دارد. سوزوران از سال ۲۰۲۱ با گالی کار می‌کند. آنها در آن زمان، مفهومی را برای ارزیابی الیاف تکمیل کردند.

گروه پژوهشی برای ساختن پنبه گالی، نمونه‌هایی را از یک گیاه به دست می‌آورند و سلول‌های آن را برداشت می‌کنند. سلول‌ها طی یک فرآیند کشت سلولی، در بیوراکتور یا مخزن‌های تخمیر رشد می‌کنند. محصول نهایی پس از خشک شدن، برداشت می‌شود و مصرف آب، زمین و انرژی را به حداقل می‌رساند.

این شراکت جدید که به عنوان یک توافق ۱۰ ساله توصیف شده است، از زمانی آغاز می‌شود که گالی اولین تاسیسات تجاری خود را راه‌اندازی کند. این قرارداد حول محور خرید مجموعه‌ای از پنبه‌ها موسوم به «لیترالی کاتن»(Literally Cotton) با قیمتی ویژه تنظیم شده است. بوئنو گفت که الیاف تولیدشده، با همه مشخصات مورد نظر سوزوران مطابقت دارند.

کوئیندا گفت: در صورت موفقیت، روشی را برای تهیه مواد اولیه‌ای خواهیم داشت که کمتر نسبت به تأثیرات آب‌وهوایی و محیطی آسیب‌پذیر باشند. ما مواد اولیه را در مقادیر ثابت و با قیمت‌های ثابت عرضه خواهیم کرد و اگر بازار آنها را به عنوان مواد اولیه ایمن تأیید کند، این ایده برای ما بسیار جذاب خواهد بود.

کوئیندا خاطرنشان کرد که این شرکت به استفاده از پنبه سنتی ادامه خواهد داد زیرا ممکن است مشکلاتی در مورد استقبال مصرف‌کنندگان از انواع کشت‌شده در آزمایشگاه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما معتقدیم که معرفی کردن این فناوری به بازار می‌تواند به حل کردن مشکلات ناشی از تأثیر آب‌وهوا و بیگاری کشیدن از کودکان در کشت پنبه کمک کند. همچنین، این فناوری پتانسیل بالایی را از نقطه نظر تجاری دارد و ما آن را یک نوآوری می‌بینیم که مفهوم تولید پنبه را تغییر می‌دهد.

بوئنو گفت: از نظر امکانات تولید آینده، کشف محصول و مقیاس‌پذیری ما به طور موازی در حال توسعه هستند که برای ما بسیار هیجان‌انگیز است زیرا می‌تواند به ما کمک کند تا سریع‌تر به بازار برویم. ما قصد داریم در چند سال آینده به تجاری‌سازی برسیم. من در حال حاضر نمی‌خواهم تاریخ‌های دقیقی را مشخص کنم زیرا نمی‌خواهیم انتظارات نادرستی را ایجاد کنیم.

کدخبر: 907670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟