بررسی‌ها نشان داده برخی از کاربران با وجود تلاش زیاد برای ارتقاء سیستم امنیتی خود در فضای مجازی و به کار گیری نرم‌افزارهای امنیت شبکه مختلف هیچگاه متوجه نمی‌شوند در هنگام باز کردن وب سایت‌های گوناگون در اینترنت در یک محیط جعلی قرار دارند.

این چنین محیط‌هایی در اینترنت تنها از سوی هکرها و کاربران غیرمجاز به وجود نمی‌آیند بلکه شرکت بزرگی مانند گوگل نیز برای مقابله با حمله‌های فیشینگ و شناسایی عوامل این حمله‌ها اقدام به استفاده از آدرس‌های اینترنتی جعلی می‌کند. البته روش‌های هوشمندانه‌ای برای شناسایی آدرس‌های جعلی وجود دارد ولی همه متخصصان گوگل برای این روش‌های دفاعی نیز اقداماتی را در پیش گرفته‌اند تا از هرگونه شناسایی جلوگیری شود.

حمله‌های فیشینگ به تلاش کاربران غیرمجاز برای بدست آوردن نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و دیگر مصادیق نفوذ به حریم خصوصی کاربران از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و... گفته می‌شود. گروهی از کارشناسان فناوری و امنیت شبکه با انتقاد از عملکرد گوگل برای مقابله با حمله‌های فیشینگ چنین اقداماتی را ناکارآمد دانسته و گفتند که گوگل با استفاده از آدرس‌های اینترنتی جعلی در واقع خود کاربران را فریب داده و بر ناامن‌تر شدن فضای وب دامن می‌زند.

استفاده کروم از آدرس‌های جعلی اینترنتی برای مقابله با حمله‌های سایبری

مدیران گوگل هنوز پاسخ روشنی برای برطرف کردن نگرانی کاربران نداده است و به نظر می‌رسد به روش انتخاب شده خود ایمان داشته و درصدد ادامه آن است. با توجه به نفوذ این غول آمریکایی در تمامی حوزه‌های رایانه‌ای و اینترنتی هرگونه عملکرد صحیح یا دچار اشکال آن می‌تواند نتایجی بسیار خوب و در حالت دیگر نتایجی فاجعه بار داشته باشد و سبب ضربه خوردن و نقض حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر در جهان شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟