به تازگی شایعاتی به گوش رسیده که اعلام می‌کند شرکت اپل در زمان‌بندی خود تا قبل از سال 2020 برنامه‌ای برای ارتقاء محصولات خود به نسل جدید ارتباطات "فناوری5G" را ندارد. بلومبرگ در گزارش خود این شایعات را تائید کرد. قبلاً اعلام شده بود که اپل برنامه دارد در سال 2020 محصولات خود را به فناوری 5G مجهز کند و حتی اگر رقبای اندرویدی در سال آینده یعنی 2019 محصولات 5G خود را روانه بازار Store کنند، این برنامه تغییر نخواهد کرد.

همچنین به استناد چند منبع نزدیک به این شرکت، احتمالاً اپل از مودم‌های داخلی شرکت اینتل استفاده خواهد کرد، زیرا در سال جاری هم اینتل مودم‌ داخلی مدل‌های آیفون را تولید کرده است. ضمن اینکه اپل مشکلات زیادی با شرکت کوالکوم دارد و با توجه به این که کوالکوم تهیه کننده چیپ‌ست‌های شرکت‌های رقیب اپل، هوآوی و سامسونگ نیز است، احتمال استفاده از چیپ‌ست‌های کوالکوم در محصولات اپل محال به نظر می‌رسد. ناگفته نماند هوآوی و سامسونگ سرمایه‌گذاری سنگینی برای ارتقاء هرچه زودتر محصولات خود به فناوری 5G انجام داده اند.

در گذشته هم شرکت اپل دیرتر از رقیبان، گوشی‌های هوشمند خود را به فناوری 4G مجهز کرده بود که با گذشت زمان اثبات شد این حرکت تصمیم درستی از سوی مدیران این شرکت بود. این در حالی بود که برند‌های دیگر، خود را مجبور می‌کردند تا در اولین زمان ممکن به فناوری 4G LTE مجهز شوند. (حتی حاضر به کم‌شدن عمر باتری و بزرگ شدن سایز گوشی هم شدند) اما اپل صبر کرد تا این فناوری بالغ و همه‌گیر شود تا در زمان مناسب آن را به محصولات خود اضافه کند.

ناگفته نماند که با توجه به سرعت رشد تکنولوژی هیچ تضمینی وجود ندارد که صبوری شرکت اپل تا سال 2020 تصمیم مناسبی باشد. ممکن است رشد و بلوغ فناوری 5G با سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود رخ دهد و سال آینده بازار جهانی متقاضی این فناوری باشد.

در هر صورت شرکت اپل همواره ثابت کرده که برای فناوری‌های نوین عجولانه برخورد نمی‌کند و این بار هم به همین طریق عمل خواهد کرد. باید دید این تصمیم در زمان فعلی چه سود یا زیانی برای این شرکت به دنبال دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟