کافه ای عجیب در ژاپن با گارسون های عجیب تر+عکس

یکی از عجیب ترین ها در کشور پیشرفته و همیشه پیشتاز ژاپن ، کافه ای که در آن در کمال تعجب افرادی به عنوان پیشخدمت کار می کنند که دچار فلج کامل شده و توان حرکت ندارند.

کافه ای ژاپنی یک روش برای استفاده از افراد با بدن کاملا بی حس و فلج به عنوان پیشخدمت پیدا کرد

روبات های پیشخدمت یک مفهوم جدید در حوزه فن آوری نیستند ، آن ها قبلاً در چندین کافه مانند رستوران ناعولو در نپال مورد استفاده قرار گرفته بودند، که سه نفر از خدمه انسان نما به نام "جینجرز" را استخدام کرده اند. با این حال، یک استارت آپ به نام اوری لب، این مفهوم را به سطح جدید نشان داده است.

این ماه یک کافه به نام داون ور بتا در توکیو ژاپن به مدت دو هفته افتتاح شد. آنها از ربات های مرکز اورالی لب به عنوان پیشخدمت برای مشتریان و اکثر قسمت های کافه استفاده کرده اند، و همه ربات ها از راه دور توسط افراد معلول کنترل می شوند، زیرا تنها هدف کمک به افراد معلول و کسب استقلال Esteghlal بیشترشان در زندگی آنهاست.

10 نفر در این کافه کار می کردند و این کارکنان از بیماری هایی مانند آمیتروپیک اسکلروز جانبی (ALS) و دیگر آسیب های طناب نخاعی رنج می برند. آن ها یک روبات 4 فوتی به نام اوریهیم-دی را از خانه شان کنترل می کردند که حدود 1000 ین (9 دلار) برای هر ساعت پول می گرفتند. ربات ها با کمک کامپیوتر کنترل می شدند که حرکات چشم مردم را ردیابی می کردند.

پیشخدمت های فلج

به آن ها اجازه داده شد تا ربات ها را حرکت دهند، آن ها را وادار به برداشتن اشیا کنند و حتی با مشتریان صحبت کنند.کنتارو یوشیفوجی، مدیر عامل آزمایشگاه اوری، گفت:"به طور کلی، افراد معلول توانایی استفاده از این ربات ها به عنوان"پروکسی" را داشتند. من می خواهم دنیایی بسازم که در آن افرادی که نمی توانند حرکت کنند، بتوانند کار کنند."

با این حال این کافه، همانطور که از نامش پیداست تنها در مرحله بتا، دو هفته است. سازندگانش هنوز در حال جمع آوری سرمایه هستند تا این کافه را برای همیشه برای سال 2020 باز کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟