تامین سوخت موشک از ماه در یک دهه آینده

محققان، مهندسان و کارشناسان معدن تصمیم دارند ۱۰ سال دیگر یخ ماه را حفاری کنند. آنها تصمیم دارند با کمک این یخ اکسیژن، آب و سوخت موشک بسازند.

به گزارش  اسپیس، جمعی از دانشمندان، مهندسان و کارشناسان معدن مشغول تهیه نقشه اولیه سخت افزار و ماموریت هایی برای اکتشاف یخ آب در قطب های ماه هستند.

یخ را می توان به اکسیژن، آب مایع و سخت موشک تبدیل کرد. استفاده از ذخایر این منابع که به عقیده محققان در قطب های ماه به وفور یافت می شوند، به فضانوردان کمک می کند در ماه زنده بمانند و از سوی دیگر برای تاجران فضایی نیز سودآوری همراه دارد.

به عنوان مثال شرکت United Launch Alliance در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد به ازای هر کیلوگرم سوخت موشکی که از مواد موجود در ماه ساخته شده و به مدار زمین آورده شود، ۳ هزار دلار به توسعه دهنده پرداخت می کند. این شرکت همچنان بر پیشنهاد خود پابرجاست.

صنعت ماهواره های مخابراتی نیز نخستین بازاری است که از سوخت تهیه شده از ماه استقبال می کند.

به همین دلیل دانشمندان، مهندسان و مکتشفان طرفدار حفاری در ماه مشغول بررسی خصوصیات یخ ماه به عنوان یک کالای تجاری هستند. برای این منظور آنها به اطلاعات بیشتری درباره مخازن یخ، نحوه توزیع آن، غلظت، کمیت، مکان، عمق، ویژگی های ژئوتکنیکال هستند. همچنین آنان باید سیستم های استخراج و فرآوری را نیز طراحی کنند و بسازند.

در همین راستا فیلیپ متزگر یکی از سیاره شناسان در انستیتو فضایی فلوریدا در اورلاندو می گوید: به طرز باورنکردنی ما فاصله کمی تا حفاری در ماه داریم.

این درحالی است که به گفته متزگر بسیاری از کشورها تمایل دارند در سطح ماه فعالیت کنند. اما به گفته او حفاری در ماه احتمالا ۱۰ سال دیگر آغاز می شود. زیرا باید زمان مورد نیاز برای دسته بندی وبررسی مقدار منابع را در نظر گرفت. همچنین پس از آن باید فناوری های مورد نیاز برای استخراج نیز بررسی شود. چنین فعالیت هایی به ۱۰ سال زمان نیاز دارد.

اما در حال حاضر بزرگترین عدم قطعیت موجود در این حوزه شکل یخ در ماه است. زیرا روش حفاری این منبع با توجه به شکل یخ تعیین می شود.

 

کدخبر: 398199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟