حضور پلیس در تمام تفرجگاه‌ها/ هیچ خودرویی اجازه خروج از شهر ندارد

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت سه شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: ما در پلیس همزمان هم طرح نوروزی را اجرا می‌کنیم هم طرح مقابله با ویروس کرونا.

وی افزود: با توجه به اینکه کرونا در همه دنیا از جمله ایران شیوع پیدا کرده و با توجه به اینکه واجب است جلوی انتشار این ویروس گرفته شود، تاکید می‌شود مردم فردا به هیچ عنوان از خانه‌هایشان بیرون نیایند.

سردار رحیمی ادامه داد: تمامی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در سراسر کشور بسته است و اگر بحث توقف در کنار تفرجگاه‌ها دیده شود هم به شدت برخورد می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت گفت: هر خودرویی که فردا در بوستان‌ها وارد شود و یا نقض فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می‌شود و هم یک ماه خودرو توقیف می‌شود.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: نیروهای پلیس نه تنها در تهران بلکه در کشور در ۱۲۰۰ نقطه مستقر هستند، و خروج از شهرها ممنوع است.

به گفته وی در بزرگراه تهران-قم بیش از ۸۰ درصد کاهش تردد داشته ایم.

سردار رحیمی بیان کرد: فردا از ۵ صبح در تمامی نقاط تهران مستقر هستند و با ایجاد محافظ‌های فیزیکی ورودی به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها را بسته ایم.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: اگر مدرک لازم مبنی بر اینکه بومی شهری نیستید نداشته باشید پلیس اجازه ورود و یا خروج به هیچ خودرویی را نمی‌دهد.

‌وی گفت: هدف اصلی طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش تجمعات است و بحث تعطیلی اصناف تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و فقط اصناف ضروری اجازه فعالیت دارند.

به گفته سردار رحیمی بیش از ۵۰ درصد اصناف با طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری کرده اند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: ما می‌دانیم اصناف مشکل دارند و باید کرایه مغازه بدهند اما بحث سلامت مردم مهم‌تر است و خواهش می‌کنیم اصناف همچنان با این طرح همکاری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟