خبر خوش کرونایی استاندار تهران: شیب شتابان مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شد

به گزارش رکنا، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی استان تهران اظهار داشت: در استان تهران با توجه به تلاش‌های ستاد مبارزه با کرونا اقدامات مختلفی در وهله نخست توسط کادر پزشکی و درمانی به‌ویژه در زمینه اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام شده است.

‌وی ادامه داد: شیب شتابان رشد مبتلایان به کرونا در استان تهران متوقف شده است همچنان که در آخرین روز اسفندماه رشد 7درصدی را شاهد بودیم در روز نخست فروردین‌ماه رشد 4.9درصدی بیماری کرونا را شاهد بودیم ضمن اینکه به‌لحاظ تعداد بهبودیافتگان از میانگین کشوری نیز بالاتر هستیم که بدین سبب از اقدامات ستاد مبارزه با کرونای استان تهران تشکر می‌کنیم.

استاندار تهران سپس با اشاره به ظرفیت بیمارستانی استان تهران تصریح کرد: 3 هزار و 670 تخت در بیمارستان‌های دولتی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح استان تهران وجود دارد که علاه بر این 400 تخت در بیمارستان بقیةالله(عج) و 720 تخت مراقبت‌های ویژه وجود دارد که در حال خدمات‌رسانی هستند.

محسنی بندپی با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات سلامت شهروندان استان تهران در سامانه سیب افزود: 79 درصد جمعیت استان در سامانه سیب اطلاعات پزشکی خود را بارگذاری کردند و 2 هزار و 700 مراقب سلامت نیز در سامانه 4030 برای ارائه بسته‌های آموزشی و ثبت داده‌ها فعال هستند.

‌وی سپس ادامه داد: با توجه به عدم استقبال از پیشنهاد استخدام نیروهای 89روزه، استخدام افراد بازنشسته و داوطلب، مشکلاتی در زمینه خستگی نیروها و کادر درمانی وجود دارد؛ چرا که این کار تکنیکی و فنی است و پیشنهاد می‌شود مشوق‌های استخدامی ویژه برای کادر درمانی درنظر گرفته شود.

استاندار تهران همچنین در مورد این مشوق‌ها بیان کرد: پیشنهاد می‌شود سه دانشگاه علوم پزشکی با توجه به حجم فعالیت و اینکه بار اصلی بیماران کرونایی در استان تهران را به‌دوش می‌کشند برای جلوگیری از خستگی کادر درمانی مشوق‌هایی لازم برای استخدام آن‌ها صادر شود که به‌محض ورود این افراد به چرخه خدمت، مسیر استخدامی آن‌ها نیز طی شود که این پیشنهاد را به ستاد ملی ارائه می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، محسنی‌بندپی در پایان خاطرنشان کرد: کنار کمبود دارو و تجهیزات، نقدینگی دانشگاه‌ها نیز دچار مشکل شده چراکه بیشتر درآمد دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوط به خدمات دیگر بوده که اکنون متوقف شده و خدمات آن‌ها به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است که در این زمینه نیز تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟