از زمان پخش این سریال تا امروز، کل ایران زیر و رو شد + فیلم
حجم ویدیو: 9.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28

به گزارش رکنا، این روزها سریال ترش و شیرین از ساخته‌های رضا عطاران در حال بازپخش از شبکه تماشا است. دست تلویزیون خالی‌ست و مدام به آرشیوش رجوع می‌کند! سریال ترش و شیرین در تماشای دوباره‌اش از لحاظ کارگردانی گاها خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما با همه این‌ها همچنان با نمک است و از کارهای این چند سال اخیر تلویزیون چند گام جلوتر است، پلات قصه خیلی ساده و بدون پیچیدگی‌ست، تلاقی یک وضعیت پایین شهری با یک وضعیت مرفه و تضادهایی که از کنار چنین موقعیتی ساخته می‌شود در کنار تصویر کردن لحظات عادی و روزمره و حتی چرک که عطاران در آن تخصص دارد.

ترش و شیرین

نکته کلیدی اینجاست که از ترش و شیرین تا امروز خیلی نگذشته اما مرور تغییراتی تجربه کردیم نشان می‌دهد که با چه سال‌های پر حادثه‌ای مواجهیم، غیر از مسائل طبیعی مثل فوت بازیگرانی مثل احمدپورمخبر و باقر صحراوردی، مساله سانسور صدای محسن نامجو از آن نکاتی‌ست که توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را هم به خودش جلب کرده، نامجو در همین چیزی کمتر از بیست سال پیش موسیقی تیتراژ می‌خوانده و حالا در منتهی‌الیه مخالفت با نظم موجود است! باورکردنی نیست، انگار هزار سال گذشته.

حتی وضعیت کسی مثل مریم امیرجلالی هم جالب توجه است، او را در آن سال‌ها با تیپیکال مادر عصبانی و تا حدی سنتی ایرانی به خاطر می‌آوردیم، اما به مدد شبکه‌های اجتماعی، سال‌ها بعد پست‌ها و استوری‌هایش را از کانادا دیدیم.

خودِ مساله مهاجرت که چیز غریبی نیست اما این حجم مهاجرت و این که طی این سال‌ها نمادهایی از ما سخاوتمندانه از کشور خارج شدند، شاید واقعا یک مساله باشد و البته تضادی که دائما هضم نمی‌کنیم، صداوسیما پاپتی نشانمان می‌دهد، اصلا ما را پاپتی می‌خواهد، اما آن‌ها، واقعی‌اند؛ مرفه و در لذت!

مثال دیگرش ریحانه پارسا ، آن چه که در سناریوهای صداوسیما بود و آن چه که این روزها در ترکیه هست، همه چیز انگار در جهت تزویر و فریب و ریاکاری‌ست برای تحمیق ما مردم دست از همه جا کوتاه.

ترش و شیرین سریال

در هر صورت عطارانِ ترش و شیرین هم محبوبیتی دیگر داشت، او با سکوت ماه‌های اخیرش در بخش‌هایی از جامعه هوادارانش دچار ریزش شد، آن روزگار انگار روزگار بی‌گناهی استعداد تمام نشدنی عرصه کمدی ایران بود و حالا بخش‌هایی از مردم او را طور دیگری قضاوت می‌کنند، باور کنید انگار هزار سال گذشته.

مثلا همین آناهیتا همتی که معمولا در گوشه‌ای از سناریوهای عطاران حضور داشت، حالا از قبل آن چه که از او در اینستاگرام می‌بینیم، نشان داده که چقدر ویژه و قابل توجه است، او که همین روزها خبر ازدواجش هم آمده و خلاف کارهای عطاران یک نقش اصلی در جامعه‌اش دارد. به هر حال دوباره دیدن‌ها لحظه مکث در تاریخ است، در لحظه مکث، تاریخ کلاس درس است.

منبع: برترین‌ها - ایمان عبدلی

کدخبر: 908212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟