ادامه واکنش ها به صحبت های احسان علیخانی درباره تلگرام

در مطلب امروز روزنامه کیهان آمده است:

"روزنامه زنجیره‌ای قانون Law در گزارشی به مسدود شدن تلگرام Telegram پرداخته و نوشت:«انتقادها[یی] در مراکز حاکمیتی نیز مشاهده می‌شود و در این بین با شروع ماه مبارک رمضان، احسان علیخانی، مجری برنامه ماه عسل، در یکی از برنامه‌های خود به این موضوع‌اشاره کرد اما در شب‌های بعد، خبری از این سخنان نبود؛ شنیده‌های « قانون» حاکی از این است که مسئولان صداوسیما، احسان علیخانی را از این کار منع کرده‌اند. علیخانی در این برنامه به نکته مهمی‌اشاره کرده بود که شاید مسئولان از آن بی‌اطلاع یا مطلع و بی‌توجه هستند!».

بر اساس گزارش قانون او در نقد فیلترینگ تلگرام گفته است:« امروز از کودک تا کهنسال همه دنبال فیلترشکن هستند؛ کسانی که تلگرام را فیلتر کردند به پیامدهای کارشان فکر کرده‌اند؟ کودک و نوجوانی که از فیلتر شکن استفاده می‌کند ممکن است استفاده‌های نامناسب دیگری نیز از فیلتر شکن بکند و آن موقع باید کلی کارشناس بیاوریم و بینیم چرا اینگونه شد؟».

در مضحک بودن استدلال مجری تلویزیون مورد ‌اشاره روزنامه قانون همین بس که نتیجه طبیعی استدلال او این است که برای جلوگیری از استفاده مردم از فیلترشکن برای ورود به سایت‌های غیراخلاقی و ضدامنیتی این سایت‌ها مسدود نشده و آزاد باشند تا از فیلترشکن استفاده نشود! نکته دیگر اینکه روزنامه زنجیره‌ای نیز خود به خوبی می‌داند که استفاده از تلگرام به‌شدت در ماه‌های گذشته در کشور کاهش یافته است و اگر این گونه نبود نیازی به آب و آتش زدن مدعیان اصلاحات برای آزادسازی آن نبود."

کیهان در حالی از موفق بودن فیلترینگ تلگرام صحبت کرده که در روزهای گذشته وزیر ارتباطات با استناد به آمار اعلام کرد که روند بازدید از کانال‌های تلگرامی به دوره قبل از فیلترینگ برگشته است.

 

کدخبر: 382447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟