خداحافظی تلخ با پیکر قاسم افشار و دخترش + عکس

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد قاسم افشار (گوینده با سابقه خبر) صبح امروز (۲۷ اردیبهشت ماه) با حضور جمع زیادی از مردم و خانواده و همکارانش در مقابل منزل آن مرحوم برگزار شد.

رحمان نظام اسلامی، فواد بابان، مرتضی حیدری، حسن سلطانی، مهناز شیرازی، حسین رنجبران (مدیر کل روابط عمومی صداوسیما) و ... از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر قاسم افشار بودند.

حسن سلطانی، مجری تلویزیون در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: مرحوم افشار فردی بود که نسبت به کار بسیار متعهد و علاقه‌مند و در حوزه خبر از سواد رسانه‌ای برخوردار بود. او تا آخرین روزی که در تلویزیون مشغول به انجام وظیفه بود، متعهدانه و توام با عشق و علاقه کارش را انجام داد.

او ادامه داد: قاسم افشار خوش محضر، خوش قول و متدین بود. ویژگی‌های فردی و اجتماعی او منحصر به خودش بود و هیچ‌گاه فریفته شهرت نشد و نگذاشت فریفته شدن در جامعه رسانه‌ای به زندگی‌ش ورود پیدا کند. او در خانواده بسیار دلسوز و مهربان بود و در اجتماع نیز بسیار گره‌گشا و کار راه‌بینداز بود. او محبت اهل بیت را در دل داشت و از آخرین کارهایی که بعد از تلویزیون انجام داد این بود که موسسه خیریه‌ای را تاسیس کرد که از کار نیازمندان و محرومان گره باز می‌کرد.

مهناز شیرازی، گوینده خبر نیز در سخنانی یادآور شد: افشار واقعا وارسته، دادرس، شوخ طبع و مردم‌دار بود. او در کار بسیار سرسخت بود، اما از جلوی دوربین که کنار می‌رفت اوقات بسیار خوشی را در کنار همکارانش داشت. در زمانی هم که کار نمی‌کرد ارتباطات خود را با همکارنش حفظ کرد. او برای من همانند برادر بزرگ‌تر بود و زمانی که با خبر فوت او روبرو شدم نمی‌توانستم باور کنم.

این گوینده با بیان اینکه جای افشار در صداوسیما بسیار خالی است، اظهار کرد: جای او به دلیل اخلاقیات خوب، تخصص و سواد رسانه‌ای در تلویزیون بسیار خالی است.

شیرازی درباره ارتباط خود با زنده‌یاد افشار در ۱۰ سالی که از تلویزیون دور بود، گفت: من مرتب با او و خانواده‌اش در ارتباط بودم. به هر حال ما هیچ‌گاه دوستان خود را فراموش نمی‌کنیم؛به ویژه که آقای افشار نقش استادی برایم داشت.

همچنین حجت‌الاسلام اکرمی، پدر دو شهید در این مراسم درباره قاسم افشار بیان کرد:ما هرچه درباره حاج قاسم بگوییم کم‌ گفته‌ایم. من جز شایستگی و بایستگی از او ندیده‌ام. همانطور که امام هشتم می‌فرماید: در جامعه نیکو و خوب زندگی کنید و افشار اینگونه زندگی کرد.

رحمان نظام اسلامی، گوینده خبر و از همکاران قدیمی زنده‌یاد قاسم افشار نیز در سخنانی پیش ار برگزاری نماز میت، گفت: قاسم افشار سال‌ها در رسانه ملی کار کرد و پس از آن سال‌ها در خیریه کار مشغول به کار شد. در این سال‌های اخیر اگر او را در خیریه پیدا نمی‌کردیم حتما در کوچه پس کوچه‌های محروم شهرمان بود و داشت به نیازمندان کمک می‌کرد.

پیکر زنده‌یاد قاسم افشار پس از برگزاری نماز میت به اقامت حجت‌الاسلام اکرمی توسط جمعی از مردم، همکاران و خانواده‌اش راهی خانه ابدی در بهشت زهرا (س) تهران شد تا در کنار پیکر دخترش آرام بگیرد.

 قاسم افشار که بیش از سه دهه در تلویزیون گویدگی خبر کرد و نزدیک به ۱۰ سال از تلویزیون دور بود، بامداد روز گذشته (۲۶ اردیبهشت ماه) درگذشت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حادثه ناگوار برای خواننده تیتراژ ماه عسل

عکس / بهنوش بختیاری دست در دست تام کروز!

اتفاق عجیب پس از مرگ دهقان فداکار / او در زنجان دیده شد! + عکس

دختر و پسر خارجی در ایران دستگیر شدند / آن ها چه می کردند؟ + عکس

فوری / اولین عکس های تکاندهنده از حوادث خونین کازرون + جزییات

فوری / مسافر زنده زنده در آتش سوخت / فریادهای سوختم سوختم را همه شنیدند!

ماموران پانیذ 14 ساله را به خوابگاه زنان خیابانی تهران بردند! / نقش پرویز پرستویی چه بود؟ + عکس دختر

یک مقام مسئول زن با لباس بندری به محل کار خود رفت +عکس

دانش آموز ایرانی گرداننده معروفترین سایت غیراخلاقی بود

گرفتاری شوم خانم روانشناس وقتی به خانه مجردی پسر روانی رفت + عکس

این 8 مرد خطرناک تهران را آشفته کرده بودند!+ عکس

این مرد کچل را می شناسید؟ / او یک دزد فریبکار است + عکس بدون پوشش

فوری / بن سلمان با اصابت 2 گلوله کشته شد

کدخبر: 380933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟