نخستین تجربه بازیگری کارگردان و مجری معروف در تلویزیون +عکس

مسعود فروتن کارگردانی که سال‌ها پشت دوربین مشغول به فعالیت بوده و با «پدر» برای اولین بار در جایگاه بازیگر Actor برای مخاطبان تلویزیون معرفی می‌شود، از حضور خود در این سریال سخن گفت.

این کارگردان و نویسنده درباره تجربه بازی خود در سریال «پدر» اظهار کرد: همه این‌ها نتیجه سال‌ها کار من به عنوان کارگردان تلویزیونی است. همواره ضمن کار حواسم بود که مجریان و بازیگران چه می‌کنند و چه ایراداتی دارند تا من آن‌ها را برطرف کنم و سرانجام پس از سال‌هایی که تجربه کار پشت دوربین را داشتم، برای قرار گرفتن مقابل دوربین دعوت شدم.

او افزود: اولین بار سام قریبیان کشف کرد که من می‌توانم بازی کنم و اینگونه مقابل دوربین فیلم «۳۶۰ درجه» رفتم. در فیلم‌های «شنل» و «کار کثیف» هم به ایفای نقش پرداختم؛ ضمن اینکه در یک نقش مهمان سریال منوچهر هادی با نام «پا‌های بی‌قرار» هم بازی کرده‌ام که البته این سریال هنوز پخش نشده است؛ بنابراین «پدر» اولین کاری است که تماشاگران تلویزیون من را در آن به عنوان بازیگر می‌بینند.

این مجری با اشاره به ایفای نقش عمو در «پدر» ادامه داد: برای اینکه داستان لو نرود، نمی‌توانم هیچ توضیحی درباره این نقش بدهم فقط بگویم که تشخیص نویسنده و کارگردان این بود که من می‌توانم این نقش را بازی کنم و بهتر است بیش از این چیزی نگویم و داوری را به مردم بسپارم.

فروتن با بیان اینکه این نقش را دوست دارد و تلاش می‌کند از پس آن بربیاید، تاکید کرد: نیما رئیسی در «پدر» نقش پسرم را بازی می‌کند. اولین بار در رادیو هفت با او آشنا شدم و خوشحالم که پسر به این خوبی در سینما Cinema گیرم افتاده است! نیما پسر دوست‌داشتنی و هنرمندی است که صدای خوبی هم دارد.

او یادآور شد: من در این سریال بیشتر از بازیگری، صبوری را تجربه می‌کنم. در کار بازیگری شما یک سکانس بازی می‌کنید و تا چند ساعت که صحنه بعدی آماده شود، باید صبر کنید. در این فاصله من سعی می‌کنم یک گوشه بنشینم و با نگاه کردن به اطرافیانم از آن‌ها بیاموزم. گاهی سر کار‌های مختلف شنیده‌ام که بعضی‌ها غر می‌زنند چرا ما باید معطل شویم، اما من در سکوت صبوری را تجربه می‌کنم.

مجری برنامه «یادگاری» درباره همکارانش در این پروژه اظهار کرد: کار کردن با آقایان عنقا و توفیقی، توفیقی برای من است. عنقا آدم باسوادی است و قدر دانسته‌ها و افراد را می‌داند. او خیلی خوب می‌نویسد و صحنه به صحنه که جلو می‌رویم، متوجه می‌شوم حین نگارش حواسش به همه چیز بوده و حضور بازیگران صرفا برای پر کردن صحنه نیست. هر نقش کوتاهی هم که در سریال داریم در جایگاه خود دیده می‌شود؛ برای اینکه او و بهرنگ اینگونه خواسته‌اند.

او ادامه داد: توفیقی نیز دقیق و کاربلد است و از او می‌خواهم مرا که در بازیگری، کمتر می‌دانم، راهنمایی‌ام کند. از او می‌خواهم حتی درباره طرز ایستادن یا جایگاهی که باید در صحنه در آن قرار بگیرم راهنمایی‌ام کند و گوش شنوایی برای توضیحات او دارم. من به عنوان بازیگر کاملا در اختیار کارگردان هستم.

این بازیگر در پایان گفت: بخش‌هایی از کار که شاهد آن بوده‌ام، دیدنی است و از نور و تصویر و فیلمبرداری گرفته تا صدا و بازی‌ها و حضور بازیگران، به درستی و به‌جا شکل گرفته است. بازیگرانی که انتخاب شده‌اند همه به نقش‌هایشان نزدیک هستند. بی‌صبرانه منتظرم کار را روی آنتن ببینم، امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد و مورد استقبال عوام و خواص قرار بگیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟