سانسور صداوسیما این بار روی تیتراژ یک سریال درحال پخش

جواد افشار در باره دلیل پخش نشدن تیتراژهای آغازین و پایانی سریال آنام در شب گذشته ۱۲ بهمن و اینکه آیا مشکل فنی داشته است، بیان کرد: سریال آنام حدود یک هفته است که از شبکه سه پخش می شود و در این مدت تیتراژ آن هیچ مشکلی نداشته است اما شب گذشته سریال برای اولین بار در تاریخ پخش، بدون تیتراژ شروع و پایان پخش شد.

وی درباره چرایی این موضوع عنوان کرد: تهیه کننده سریال پیگیر این موضوع است اما این اتفاق بی سابقه بود و من متاسف هستم برای کسانیکه در پخش تلویزیون تصمیم می گیرند بخصوص پخش شبکه سه که شبکه جوان تلویزیون است و باید حساسیت زیادی روی آن باشد نه اینکه افراد بدون حس مسئولیت پذیری چنین کاری را انجام دهند و پاسخگو هم نباشند.

افشار اظهار کرد: این اقدام بی احترامی به ساحت هنری یک اثر است و از همه مهمتر توهین به مخاطب است، مخاطبی که می خواهد بداند سریالی که پخش می شود ساخته کیست و عوامل و دست اندرکاران و بازیگرانش چه کسانی هستند.

وی اضافه کرد: مسئولان این اقدام باید از این حرکت خود عذرخواهی کنند چون باعث رنجش و آزرده خاطری بیش از چند صد نفر شدند که در این سریال ۶۰ قسمتی جلوی دوربین و پشت دوربین زحمت کشیدند و یا باعث حذف ترانه احسان خواجه امیری شدند. حتی برخی سکانس هایی که مورد تایید مشاور مجموعه جناب آقای مهدی ارگانی بوده است بدون اطلاع ما سانسور و حذف می شود.

کارگردان سریال آنام درباره اهمیت سریال های نمایشی بیان کرد: وقتی مدیران ارشد تلویزیون و حتی جناب عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان اعلام می کند مهمترین بخش فعالیت های رسانه ملی سریال های نمایشی است، پس باید سوال شود چه کسانیبه هر دلیلی چنین تصمیم غلطی می گیرند.

افشار در پایان گفت: وقتی چنین اتفاقی می افتد کمترین کار این است که مسئول پخش زنگ بزند و قبل از هر اتفاقی اجازه بگیرد و یا حداقل بعد از آن عذرخواهی کند چرا که تیتراژ، شناسنامه و هویت یک اثر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 353593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟