هم افزایی رو به رشد و کارشناسی شده برای تحقق تئاتر ملی با هویت ایرانی-اسلامی

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی در متن پیام محمود سالاری ، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

"به نام نقش بند صفحه خاک        عذار افروز مه رویان افلاک

سنّت‌های قوام یافته و آیین‌های دیرپای ایرانی در گستره ی اقلیم وسیع فرهنگیِ این سرزمین، آینه ی تمام نما و مجموعه‌ای کامل و جذّاب از روحیه، تفکّر، ذوق، سلیقه، ذهنیّت زیباگرا، نگاه صلح‌جو و صراط امیدبخشِ مردم حقیقت جوی این دیار است که در طول دگردیسی‌های هزاران ساله، به گوناگونی جغرافیای متنوّع ایران اسلامی در رنگ‌ها و گونه‌های مختلف رخ می‌نمایاند و در هر گوشه‌ای از این سرزمین پهناور و در میان هر قومی و گویشی و پوششی، صدایی واحد را تکرار می‌کند؛ صدای هویّتِ مردمی بزرگ و بزرگوار با دیرینه روشن و پیشینه‌ای استوار!

در عصر رسانه‌های دیجیتال، لزوم طراحی و سازماندهی سازوکاری نظام‌مند و فراگیر برای تحقّق شایسته ی « تئاتر ملی با هویت ایرانی ـ اسلامی» بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند.

ضروری است با هم افزایی رو به رشد و کارشناسی شده، شاهد نتایجی چشمگیرتر و شایسته‌تر از جریانی باشیم که قریب به سه دهه در بستر جشنواره‌های آیینی و سنتی این سرزمینِ عزیز، جاری و ساری ست.

با احترام به سعیِ صفابخشِ تمامی حاضرین در بیست و یکمین منزل این کاروان باشکوه، توفیقات روز افزون کلیه حاضران و دست اندرکاران جشنواره بیست و یکم را از درگاه ایزد منّان خواستارم."

بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی از 3 تا 11 مهر ماه 1402 با دبیری دکتر احمد جولایی برگزار می شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟