مقامات روسیه  برای آزادی دو شهروند روسی به رهبران لیبی نامه زدند

به گزارش رکنا، رونوشت این نامه به فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وحدت ملی لیبی نیز ارسال شده است. پیش از این مالکویچ، طی نامه‌ای به این مضمون از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز خواستار مداخله در این امر شده بود.

مالکویچ در بخشی از نامه خود به مقامات دولت وحدت ملی لیبی نوشته است: «تقاضا دارم تا از تمام توان تاثیرگذاریتان برای آزادسازی شهروندان روس استفاده کنید. مطمئن هستم که آزادی شهروندان روس، از سوی طرف های بین‌المللی به منزله نشانه‌ای از حسن نیت و یک تضمین از سوی بازیگران صحنه لیبی برای آغاز گفتگوهای داخلی قلمداد خواهد شد.»

مالکویچ در این نامه تاکید کرده است که وزارت امور خارجه روسیه برای آزادسازی شهروندان این کشور از تمام امکانات خود استفاده خواهد کرد که حتی شامل حق وتوی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در موضوع لیبی را نیز شامل می شود.

دو تن از کارکنان بنیاد صیانت از ارزش های ملی روسیه، ماکسیم شوگلی، جامعه شناس روس و سامر سوئیفان، مترجم او به اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری لیبی از ماه می سال 2019 از سوی گروه تکفیری رادا دستگیر شده و در زندان معیتیقة لیبی نگهداری می شوند.

مساله دستگیری این شهروندان روس در لیبی تبدیل به مساله‌ای بین‌المللی شده و در ملاقات های سیاسی بین مسکو و طرابلس تبدیل به یکی از موضوعات اصلی شده است. مسکو در راستای تلاش های خود برای رهایی این شهروندان روس از ترکیه نیز طلب یاری کرده است.

حزب وطن روسی (روس رودینا) در انتخابات محلی 13 سپتامبر سال جاری، جامعه شناس روس، ماکسیم شوگلی را که در طرابلس در زندان به سر میبرد به عنوان نامزد نفر اول خود برای انتخابات محلی معرفی کرد. پس از برگزاری انتخابات شوگلی، با وجود غیبت به عنوان نفر اول دز حوزه انتخابیه انتخاب شده و عضو مجلس محلی شناخته شده، حزب مذکو نیز توانست 9.7 درصد از آرا را به خود اختصاص دهد. مسئولین این حزب تاکید کرده بودند که آنها با هدف تسریع در فرآیند آزادی شوگلی دست به این اقدام زده‌اند.

انتهای پیام/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 630205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟