یک نماینده مجلس: در شهرمان اتاق عمل و پزشک جراح داریم، اما متخصص بیهوشی نیست

مبه گزارش رکنا، محمدحسن آصفری، نماینده اراک، کمیجان و خنداب در جلسه روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفت: عدالت و جلوگیری از تبعیض اساسی و موضوعی مهم است و دغدغه همه نمایندگان و مردم این است که چرا باید در تقسیم تجهیزات و کادر پزشکی به شهرهای بزرگ و پایتخت توجه شود اما مردم در شهرهای کوچک و روستاهای دورافتاده با کمبود پزشک، تجهیزات پزشکی و کادر درمان مواجه باشند.

وی با بیان اینکه در شهرستان های خنداب و کمیجان اتاق عمل داریم، اما کادر درمان کافی برای انجام عمل ساده ای مانند آپاندیس وجود ندارد، افزود: پزشک جراح وجود دارد، اما متخصص بیهوشی نیست، این مشکل را چه کسی باید حل کند؟ یکی از شعارهای دولت سیزدهم رفع ناعدالتی ها و تبعیض بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: توقع داریم وزیر بهداشت به عنوان نیرویی جهادی و انقلابی نظارت و بازدیدهایی داشته باشد تا مشخص شود دلیل عدم وجود امکانات و پزشک جراح در شهرستان ها چیست؟

آصفری با طرح این پرسش که چرا مردم باید برای اقدامات پزشکی مانند MRI و سی تی اسکن به مراکز استان‌ها و پایتخت مراجعه کنند؟ گفت: از دوران دولت آقای احمدی نژاد بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی اراک کلنگ زنی شده، اما پس از گذشت چندین دولت وضعیت این بیمارستان همچنان بلاتکلیف است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟