اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران پس از ۱۴ سال / همراهی مردم موجب مهار کرونا شد

به گزارش رکنا به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در این جلسه ضمن استماع اظهارات نمایندگان مجلس و مدیران حوزه سلامت مازندران، از معاون امور حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت خواست با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات حوزه سلامت استان مازندران را پیگیری کنند.

وی با قدردانی از زحمات بی شائبه کادر سلامت در مقابله با اپیدمی کرونا و گرامیداشت یاد شهدای سلامت، اظهار داشت: اگر تلاش کادر سلامت و همراهی مردم نبود نمی توانستیم موفقیت کنونی در مهار کرونا را به دست آوریم. زیرا انجام واکسیناسیون تمام مردم تنها با اتکا به توان پرسنل وزرات بهداشت دو سال به طول می انجامید.

عین اللهی  در ادامه بیان داشت: درحالی که امروز فوتی های کرونا در ایران تک رقمی شده است،  فوتی های کرونا در آمریکا ۶۰۰ نفر، در انگلیس ۲۰۰ نفر، در آلمان ۳۰۰ نفر و در ایتالیا ۲۰۰ نفر است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دولت سیزدهم پس از ۱۴ سال و اعلام پشتیبانی از احقاق حقوق کادر سلامت، افزود: خواسته مردم خواسته ما هم هست، کما این که زودتر از همه به نهادی مسئول درباره این موضوع مهم قشر خدوم پرستاران  نامه نوشتیم.

در این جلسه نمایندگان مجلس و روسا و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی ساری و بابل به ارائه  نظرات و بیان مشکلات بهداشتی و درمانی استان مازندران پرداختند.

دکتر فرهاد غلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این جلسه گفت: استان مازندران ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، ۲۶ شهرستان، ۲۰ شبکه بهداشت، ۳۱۰ مرکز جامع سلامت شهری، ۱۱۳۶ خانه بهداشت، ۲۳ هزار پرسنل، ۵۲۲ عضو هیات علمی، ۸۱۰۰ دانشجو، ۱۱۱ رشته علوم پزشکی، ۲۶ بیمارستان، ۴۲۹۸ تخت فعال، ۹۹ پایگاه اورژانس، ۴۳۱ داروخانه سرپایی و ۴۱ داروخانه دانشگاهی دارد. ۹۵ درصد جمعیت استان دُز اول واکسن کرونا زده اند و ۶۰ درصد نیز دز سوم را تزریق کرده اند که بیشترین آمار کشوری در دز سوم است.

بر اساس این گزارش نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی  با قدردانی از تشکیل این نشست کم نظیر به بیان انتطارات و  نظرات خود پرداختند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟