زالی: بیش از 9 هزار بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری هستند + فیلم
حجم ویدیو: 5.73M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46

کرونا در تهران بیداد می کند. شیوع موج پنجم کرونا در تهران بر مبنای شیوع کرونای دلتا اوضاع وخیمی را پدید آورده است. آمار بستری های کرونا در تهران از مرز 9 هزار نفر گذشته است. بسیاری از بیمارستان ها بر اثر بالا رفتن آمار بستری کرونا در تهران پر شده اند. همچنین روزانه حدود 150 نفر بر اثر شیوع کرونا در تهران فوت می کنند.

به گزارش رکنا، دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر 9400 بیمار در تهران بستری هستند و حدود 2500 نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. شب گذشته هم میزبان حدود 2000 بیمار جدید در بیمارستان های تهران بودیم و حدود 1600 بیمار ترخیصی داشتیم.

وی افزود: ما همچنان میزان مراجعان ترخیصی ما تقریبا حدود 20 هزار نفر هستند که عمدتا در بخش سرپایی درمان به ما مراجعه کردند. تا زمانی که شاهد کاهش مراجعان سرپایی نباشیم، کماکان شاهد همین الگوی بستری در تهران خواهیم بود.

زالی تاکید کرد: کماکان آمار بیماران بستری موقت رو به افزایش است، اما باید بتوانیم بار مراجعان سرپایی را در تهران کاهش دهیم. البته با فرآیند واردات سرم در روزهای آینده، کمبود سرم کمرنگ خواهد شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟