8.5 میلیون دُز جدید واکسن کرونا وارد ایران می شود / معاون وزیر بهداشت خبر داد

تزریق عمومی واکسن کرونا مهمترین راهکار پیشگیری از همه گیری از شیوع کرونا در ایران محسوب می شود. تا کنون بیش از 11 میلیون و 800 هزار دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است. تا امروز 11.1 درصد از جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما تنها به 3.2 درصد از جمعیت ایران هر دو دُز واکسن کرونا تزریق شده است. این در حالی است که بیش از 14 میلیون و 500 هزار دُز واکسن کرونا وارد کشورمان شده است.

به گزارش رکنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز و فردا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن از ژاپن و روسیه فردا وارد کشور می‌شود.

او افزود: یکشنبه بیش از یک میلیون و آخر هفته هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن از چین وارد می‌شود، همچنین دو هفته‌ بعد هم ۴ میلیون دُز واکسن دیگر به دست ما می‌رسد.

او با اشاره به اینکه تا پایان سال همه‌ ۵۹ میلیون نفر گروه هدف حداقل یک دُز واکسن را دریافت خواهند کرد، گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۳۵ سال تا آبان ماه تکمیل می‌شود.

رئیسی با اشاره به واکسیناسیون زندانی‌ها گفت: واکسیناسیون برای همه‌ زندانیان بالای ۱۸ سال است و زندان‌ها به عنوان یکی از مراکز تجمعی، از اولویت‌های واکسیناسیون هستند. همه‌ی افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۱۴ روز در زندان باشند، ظرف ۳ تا ۴ روز واکسینه می‌شوند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟