به گزارش رکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت اظهار کرد: نشستی از طریق ویدیو کنفرانس با وزرای بهداشت کشور‌های مدیترانه شرقی داشتیم که مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از ژنف به عنوان دبیرکل کار را نظارت و هدایت می‌کرد.

نمکی افزود: در این نشست؛ گزارشی از وضعیت کشور از ۱۸ روز قبل ارائه دادیم، با لطف خداوند و با همت همه همکاران در بخش‌های بهداشت و درمان و همچنین همه کسانی که به ما کمک کردند در طول این ۱۸ روز توانستیم آمار افراد مبتلا را ، ۵۳ درصد کاهش دهیم.

تلاش های ایران-

او ادامه داد: با همت عزیزانمان در بخش بهداشت و درمان، پزشکان، پرستاران، بهورزان، تکنسین‌ها و کارشناسان متخصصین علوم آزمایشگاه توانستیم آمار روزانه مرگ و میر‌مان را به یک سوم آمار ۱۸ روز قبل برسانیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: آقای تدروس برای برگزیدن شیوه غربالگری بیش از ۷۰ میلیون جمعیت کشور که تأثیرات بسیار مهمی در کاهش بیماری و شکستن حلقه انتقال و همچنین مرگ و میر‌ها در کشور داشت، از کشور جمهوری اسلامی ایران تشکر ویژه کردند.

نمکی تاکید کرد: برای ما و همکارانمان این افتخار بزرگی بود که توانستیم در شرایط تحریم؛ در عرصه جهانی به عنوان کشور موفق مطرح شویم.

او تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها ظالمانه‌ای که به عنوان حلقه تنگی بر اقتصاد و سلامت کشورمان فشار می‌آورد، از سازمان جهانی بهداشت خواستار شکست این تحریم‌های ظالمانه شدیم و خواستیم که در اجرای این روند تأثیر بگذارد.

او بیان کرد:‌ همچنین از سازمان جهانی بهداشت خواستیم به خصوص در کشور‌های منطقه که در توسعه زیرساخت‌ها و به خصوص ادغام فعالیت‌ها در نظام بهداشت درمانی کشور و مراقبت‌های بهداشتی اولیه PHC و همچنین UHC، بتوانند گام‌های مؤثری را بردارند.

نمکی افزود: ما فردا یک نشست بزرگتری را خواهیم داشت، کل وزرای بهداشت کشور‌های جهان با ژنف به شکل ویدیو کنفرانس با هم در ارتباط خواهند بود.

وزیر بهداشت در پایان گفت: از هر منطقه سازمان جهانی بهداشت یکی از وزاری موفق، گزارش خواهد داد و من نیز به عنوان سرباز کوچک کشور، حضور خواهم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟