واردات ته لنجی چیست؟

 

انجام این واردات نیازمند آشنایی کامل با اصول و قوائد انجام آن است. اصول و قوائدی که بازرگانی وانیکس در طی سالیان گردآوری کرده و به صورت رایگان در اختیار بازرگانان قرار داده است.

ته لنجی چیست؟

سوالی که برای بسیاری پیش از واردات بدون گمرک ممکن است پیش آید، ته لنجی چیست ؟! هر کالایی که از کشورهای دیگر از طریق لنج وارد خاک ایران شود را کالای ته لنجی نامیده و این روش واردات را واردات ته لنجی می‌نامند. در سال 1387 بود که کلید واردات ته لنجی در گمرک ایران زده شد. مطابق قوانین گمرک ایران، هر ملوانی که در جنوب زندگی کرده و لنج دارد مجاز است در طول سال به اندازه 12000 دلار کالای مجاز را از طریق لنج بدون پرداخت حق گمرکی وارد کشور کند. این قانون به رونق تجارت و بازرگانی در شهرهای بندری جنوبی کمک می‌کند و نتیجه آن برپایی بازارهای ته لنجی در این ناحیه از کشور است.

بازرگانانی که قصد واردات کالا از دبی یا چین به ایران دارند نیز می‌توانند از طریق واردات ته لنجی کار واردات خود را انجام دهند. روش کار اینگونه است که یک شرکت بازرگانی واسطه مثل وانیکس از لنج‌هایی که در جنوب وجود دارد برای واردکردن کالاهایی که بازرگانان به آن نیاز دارند استفاده می‌کند. این روش در اصل برای کاهش هزینه‌های واردات انجام می‌شود و بازرگانی وانیکس در انجام آن تخصص و تجربه زیادی دارد.

مراحل واردات کالا به روش ته لنجی

برای اینکه بتوانید کالاهای موردنیاز خود را از طریق واردات ته لنجی به کشور وارد کنید، تنها کافی است که با یک بازرگانی واسطه مثل وانیکس مشورت کنید و کارها را به آن‌ها بسپارید. روش انجام کار نیز اینگونه است که کالاهای مورد نیاز شما از چین یا دبی خریداری شده و سپس بوسیله لنج‌هایی که در جنوب کشور مستقر هستند، از دبی به ایران ارسال می‌شوند. استفاده از این لنج‌ها برای واردات کالا به چند منظور انجام می‌شود.

برای انتقال کالاها از دبی به ایران استفاده از لنج‌های باری بسیار به صرفه بوده و در مدت‌زمانی بسیار کوتاه قابل انجام است. همچنین اگر کالاهای وارداتی شما جزو واردات ته لنجی دسته‌بندی شوند، دیگر نیازی به پرداخت حق گمرکی نداشته و می‌توانید با سود بیشتر آن‌ها را وارد کشور کنید. درنهایت اینکه روند کاری واردات ته لنجی نسبت به واردات مستقیم بسیار ساده‌تراست و برای همین بازرگانی وانیکس این مدل واردات کالا را مورد استفاده قرار می‌دهد تا بتوانید با بیشترین سود و در کمترین زمان کالاهای مورد نیاز خود را وارد کشور کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

واردات ته لنجی از چین با وانیکس

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید بازرگانی وانیکس برای واردات کالا از چین نیز از روش واردات ته لنجی استفاده می‌کند. اما چگونه؟ کشور چین که فاصله زیادی از سواحل جنوبی ایران دارد و با لنج نمی‌توان کالا انتقال داد؟! روش کار وانیکس اینگونه است که برای واردات کالاهای درخواستی شما از چین به ایران، ابتدا با استفاده از کشتی یا هواپیما کالاها را به دبی انتقال می‌دهد و سپس با لنج‌های باری این کالاها را از دبی به ایران می‌فرستد. این روش انتقال چند مزیت دارد.

اولا انتقال مستقیم کالاها با کشتی یا هواپیما از چین به ایران زمان و هزینه زیادی را روی دست شما می‌گذارد، اما به خاطر فاصله کم امارات و چین، انتقال این کالاها ابتدا از چین به دبی و سپس از دبی با لنج به ایران زمان و هزینه کمتری برای شما در پی دارد. دوما با اینکار دیگر نیازی به پرداخت حق گمرک ندارید و می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر و البته سود بیشتر، کالاهای درخواستی خود را از چین به ایران وارد کنید. هر لنج باری می‌تواند در طول سال دو بار کالا بدون گمرک از دبی به ایران انتقال دهد.

واردات ته لنجی از دبی با وانیکس

برای واردات کالا از دبی به ایران نیز بازرگانی وانیکس روش ته لنجی را به بهترین شکل به کار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید شرکت‌ها و تولیدی‌های زیادی در دبی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کالاهای مورد نیاز خود را خریداری و به ایران وارد کنید. همچنین این شرکت‌ها و تولیدی‌ها کالاهای مورد نیاز شما را به‌صورت عمده می‌فروشند، این یعنی شما می‌توانید با هزینه‌ای اندک از آن‌ها وسایل مورد نیاز خود را خریداری و به ایران وارد کنید. اما برای انتقال استفاده از روش ته لنجی باعث می‌شود هزینه واردات برای شما به شدت کاهش یابد.

بازرگانی وانیکس برای کارهای واردات از دبی به ایران از روش ته لنجی استفاده می‌کند؛ زیرا هزینه‌های انتقال در این روش بسیار کاهش می‌یابد. در این روش وانیکس با استفاده از لنج‌های باری بدون پرداحت حق گمرکی، با کمترین هزینه انتقال و البته در کمترین زمان، کالاهای خریداری شده شما را از دبی به ایران انتقال می‌دهد. لنج‌های باری زیادی هستند که ملوانان حاضرند حق واردات خود را به شرکت‌های بازرگانی بفروشند و البته بازرگانی وانیکس با استفاده از ارتباطی که با این لنج‌ها دارد، می‌تواند کالاهای موردنیاز شما را با لنج‌های باری در کمترین زمان از دبی به ایران ارسال کند.

چه کالاهایی را می توان با لنج به ایران وارد کرد

همه کالاهای مجاز که جزو کالاهای صنعتی نباشند، امکان واردات از طریق ته لنجی را دارند. این کالاها در دسته‌هایی مثل پوشاک و البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات خودرو و لوازم الکترونیکی سبک، مواد شیمیایی مجاز، لوازم خانه، محصولات فنی مهندسی و... قرار می‌گیرند. همچنین باید مراقب باشید که کالای خریداری شده توسط شما جزو کالاهای قاچاق نباشد یا ممنوعیت ورود به کشور نداشته باشد. مثلا هر گونه سلاح گرم یا سرد یا مواد منفجره جزو این دسته قرار می‌گیرند و واردات آن‌ها ممنوع است.

چرا بازرگانی وانیکس را انتخاب کنیم؟

برای واردات کالا از طریق ته لنجی بهتر است بازرگانی را انتخاب کنید که توانایی انجام این کار را به بهترین شکل داشته باشد. بازرگانی وانیکس بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید برای واردات کالا از طریق ته لنجی به آن اعتماد کنید. این بازرگانی با سابقه بیش از 10 سال در واردات کالا از چین و دبی به ایران با روش ته لنجی، می‌تواند کارهای واردات را برای شما در کمترین زمان و با کمترین قیمت ممکن انجام دهد. تنها کافی است با این بازرگانی ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید انجام کارهای واردات شما را برعهده گیرند.

دو مزیت بزرگ این بازرگانی این است که اولا ضمانت بزرگی به شما برای واردات کالاها به امن‌ترین شیوه ممکن را می‌دهد و مزیت دوم این است که شما هر لحظه در جریان انجام مراحل واردات هستید. این بازرگانی در ابتدای کار یک چک ضمانت به ارزشی برابر با کالاهای خریداری شده به شما می‌دهد که اگر در طول مسیر واردات اتفاقی افتاد بتوانید ادعای خسارت کنید و هزینه را دریافت کنید. همچنین در هر لحظه می‌توانید از چگونگی انجام کارها مطلع شوید و مسیر ارسال کالاها را از چین و دبی به ایران ردیابی کنید.

 

کدخبر: 980993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟