شستشوی فرش در منزل یا قالیشویی؟ کدام بهتر است؟

 

پیش از آنکه جواب این سوال را بدهیم، بهتر است بدانید به طور کلی کارشناسان قالیشویی قم توصیه می کنند فرش های خود را حداقل هر 6 تا 12 ماه یکبار تمیز کنید. چه از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید و چه خودتان این کار را انجام دهید.

تمیز کردن منظم فرش، شما را از شر لکه های مزاحم، چربی ها، آلودگی های آلرژی زا، گرد و خاک و ... خلاص می کند. تمیز کردن عمیق فرش همچنین می تواند میکروب ها، گرد و غبار، شوره و مواد حساسیت زا را که می توانند بر کیفیت هوای داخل خانه یا محیط کار شما تأثیر بگذارند، از بین ببرد. علاوه بر این، تمیز کردن منظم فرش می ‌تواند ساییدگی و پارگی الیاف را که بر اثر ذرات تیز و برنده جمع شده لابلای الیاف را نیز کاهش دهد و عمر کاری فرش شما را حفظ کند.

چه تصمیم به استفاده از خدمات قالیشویی مشهد داشتید یا اینکه قصد دارید خودتان فرش های تان را بشویید، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

  1. فرش های عمیقا کثیف

اگر فرش ‌های شما لکه‌ های سطحی دارند و کمی کثیف هستند، احتمالاً می ‌توانید خودتان آن ها را تمیز کنید. اما اگر فرش های شما عمیقاً کثیف هستند، بهترین راهکار، استفاده از خدمات قالیشویی است.

با گذشت زمان، کثیفی، چربی و لکه ‌ها می‌توانند عمیقاً در الیاف فرش فرو روند و تمیز کردن آن را دشوار سازند. یک سرویس قالیشویی حرفه ای که گواهینامه تایید از اتحادیه را دارد، مجهز به تجهیزات حرفه ای است و تکنسین های آن آموزش های لازم برای تمیز کردن فرش را دیده اند، می تواند کار شما را بسیار راحت کرده و فرش تان را با بالاترین سطح کیفیت شستشو دهد.

  1. کنترل آسیب

قالیشویی های حرفه ای و دارای گواهینامه می دانند که چگونه فرش شما را بدون آسیب رساندن به رنگ، الیاف یا بافت آن به درستی شستشو دهند. پس اگر فرش‌ های باکیفیت یا ظریفی دارید که می ‌خواهید از آن ‌ها محافظت کنید، احتمالا عاقلانه ‌تر است که از خدمات قالیشویی بهره مند شوید تا آنکه خودتان اقدام به شستن آن ها کنید.

اگر فرش‌ های خود را در منزل بشویید، احتمالا دیرتر خشک می شوند و هرچه فرش دیرتر خشک شود، احتمال اینکه کپک، قارچ و سایر مواد در الیاف آن شروع به رشد کنند نیز افزایش می یابد. یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی قم باید بتواند برای خشک شدن سریع تر فرش ها، حداکثر رطوبت فرش را خارج کند.

  1. زمان، کار و هزینه

اگر تصمیم به شستن فرش در منزل دارید، مطمئن شوید که قبل از آغاز کار، تمام تجهیزات و وسایل موردنیاز تان را آماده کرده اید. همچنین برای تمیز کردن فرش ها احتمالا حداقل باید یک روز کامل زمان بگذارید. علاوه بر این ها، شستن فرش در منزل، نازمند حیاط یا پشت بام قیرگونی شده ای است که باعث نم دادن سقف و مشکلات بعدی برای تان نشود.

اما اگر وقتتان کم است و ترجیح می دهید روز خود را به انجام کاری که زحمت کمتری دارد بگذرانید، باید از یک قالیشویی حرفه ای کمک بگیرید. تکنسین های با تجربه و آموزش دیده، تمیز کردن فرش را سریعتر و با دقت بالاتری انجام می دهند.

همچنین اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستید، بهتر است از خدمات قالیشویی استفاده کنید. چرا که هزینه آب مصرفی برای شستن فرش در منزل، اغلب بسیار بالا محاسبه می شود. همچنین هزینه خرید محصولات شوینده خوب و باکیفیتی که به فرش تان آسیب نزند را نیز در نظر بگیرید. این را در نظر بگیرید. وقتی این هزینه ها را در مقابل هزینه استفاده از خدمات قالیشویی در نظر بگیرید، مطمئنا قالیشویی را که هم کم هزینه تر و هم راحت تر است ، انتخاب می کنید.

شستن فرش

  1. بوی فرش

اگر در خانه تان بوی عجیبی حس می کنید. ممکن است از فرش شما باشد. الیاف فرش نه تنها کثیفی، بلکه بوهای اطراف را نیز به دام می اندازند. بسیاری از این بوها، اغلب در برابر محلول های تمیزکننده خانگی یا شستشوی دستی در خانه، مقاومت می کنند.

خدمات قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی رشت عموماً در از بین بردن بوهای زننده بهتر است. چرا که می تواند علاوه بر آلودگی ها، چربی ها و لکه ها، بو ها را نیز از بین ببرد.

  1. از بین رفتن کامل لکه

آیا پس از اینکه فرش های تان را شستید، لکه ها دوباره ظاهر شدند؟

اگر به حداقل رساندن لکه های تمیز شده برای شما اولویت است و یا می خواهید فرش های تان در آینده دیرتر کثیف شوند، با یک قالیشویی حرفه ای تماس بگیرید. مواد شوینده مورد استفاده در قالیشویی های معتبر، روی سطح فرش شما، پوششی مقاومی ایجاد می کنند که در برابر لکه ها مقاومت بالایی دارد.

کارخانه قالیشویی

کارخانه قالیشویی مشهد به صورت تمام اتوماتیک و با به کارگیری به روزترین و مدرن ترین دستگاه ها، سرویس دهی منظمی دارد. شما می توانید بدون آسیب رساندن به فرش های تان، شستشوی فرش را به کارخانه قالیشویی مشهد بسپارید. وجود گرمخانه های گازی و دستگاه های خشک کن لوله ای در کارخانه، باعث می شود تا فرش های تان پس از شستشو، کاملا خشک شده و کپک نزنند. استفاده از بهترین مواد شوینده برای شستشوی فرش های شما به ما امکان داده تا بهترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه نماییم.

کارخانه قالیشویی

قالیشویی مشهد

قالیشویی مشهد عضو برتر اتحادیه قالیشویان با سابقه 30 ساله در امور شستشوی انواع فرش ها و موکت ها، خدمات خود را به سراسر تهران ارائه می دهد. ما با کادری مجرب و با رعایت اصول بهداشتی و آبکشی اسلامی، همواره پیشنهادات ویژه ای برای شما داریم. شما با ثبت سفارش از طریق سایت مجموعه ما می توانید از تخفیفات خوبی بهره مند شوید. یا به سرعت با شماره 1864 تماس گرفته و خدمت موردنظرتان را بخواهید.

 

 

کدخبر: 975471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟