مشاغل موردنیاز برای مهاجرت به ترکیه در سال 2024

 

 در این مقاله، مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه را به شما معرفی می کنیم تا بدانید که چه شغل هایی بازار کار بهتری دارند و درآمد شما در این شغل ها چقدر خواهد بود.

مهاجرت به ترکیه چالش های مخصوص به خود را دارد و اگر شما بدانید که چه شغل هایی در این کشور پرطرفدارتر هستند و درآمد کدام شغل ها بیشتر است، طبیعتاً می توانید شرایط خیلی بهتری بعد از مهاجرت داشته باشید. در ادامه مطلب، به طور کامل درباره حقوق در ترکیه ۲۰۲۳ و مشاغل مورد نیاز در این کشور صحبت خواهیم کرد. به پس اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید، بهتر است حتماً تا پایان همراه ما باشید تا بدانید که مشاغل مورد نیاز ترکیه شامل چه مواردی می شوند.

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه در سال 2024

 شرایط اقتصادی ترکیه به گونه ای است که شما می توانید در زمینه های متعددی در این کشور مشغول به کار شوید، درآمد قابل توجهی داشته باشید و همچنین اقامت ترکیه را نیز بگیرید. با این حال، برخی شغل ها وجود دارند که از نظر دولت ترکیه اهمیت خیلی بیشتری دارند و اگر شما در این مشاغل مهارت و سابقه کاری داشته باشید، شانس شما برای دریافت مجوز کاری تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا می کند.

در این قسمت، ما فهرستی آماده کرده ایم که در آن می توانید مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه را مشاهده کنید. نکته جالب توجه درباره این مشاغل این است که حتی بعد از گذشت چند سال اقامت ترکیه را نیز به دست خواهید آورد.

اگر شما هم می خواهید از همین حالا خودتان را برای اقامت ترکیه آماده کنید و مهارت های مورد نیاز برای رشته های پرطرفدار در این کشور را فرا بگیرید، حتماً به این بخش توجه نمایید. البته توجه داشته باشید که شاید برخی از این مشاغل در طول سال تغییر کنند. از این رو، برای این که تمام مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت ترکیه را بشناسید، بهتر است با موسسه مهاجرتی شایان تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

مشاغل فنی و مهندسی

 یکی از پرطرفدارترین مشاغلی که می توانید در ترکیه مجوز کار بگیرید، مشاغل فنی و مهندسی هستند. برخی از این مشاغل شامل مواردی مانند مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی، تکنسین کامپیوتر، تکنسین مکانیک و تکنسین برق می شوند. نکته جالب توجه درباره این مشاغل این است که حقوق در ترکیه ۲۰۲۳ برای این مشاغل نسبتاً بالا بود و به همین دلیل هم به احتمال خیلی زیاد شما در سال جاری هم می توانید با حقوق بیشتری مشغول به کار شوید.

مشاغل پزشکی و درمانی

مشاغل پزشکی و درمانی جزء پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل در سراسر جهان و به خصوص ترکیه شناخته می شوند. اگر در یکی از حوزه های پزشکی، پرستاری، جراحی، تخصص بیهوشی، دندانپزشکی، داروسازی، روانشناسی، فیزیوتراپی و سایر موارد این چنینی مدرک تخصصی دارید، می توانید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام نمایید.

مهاجرت به ترکیه

مشاغل مرتبط با گردشگری

 از آنجا که ترکیه کشوری جاذبه های گردشگری بسیاری است، سالیانه توریست های زیادی به این کشور مراجعه می کنند. از این رو، این کشور به افرادی نیاز دارد تا بتوانند در زمینه گردشگری فعالیت کنند. مشاغلی مانند راهنمای تور، کارمند پذیرش هتل، متصدی هتل، پیشخدمت، آشپز و گارسون برخی از مشاغل مورد نیاز در ترکیه شناخته می شوند.

مشاغل خدماتی

برخی مشاغل خدماتی مانند باغبانی، پرستاری کودک یا سالمند، کارهای نظافتی، آرایشگری، خیاطی، رانندگی و سایر موارد این چنینی در ترکیه مورد نیاز هستند. به همین دلیل شما می توانید در یکی از این مشاغل مشغول به فعالیت شوید.

مشاغل صنعتی

در صورتی که در حوزه های مشاغل صنعتی مانند برقکاری، جوشکاری، نقاشی، لوله کشی، کارگری خط تولید وسایل موارد این چنینی  مهارت قابل توجهی دارید، مطمئن باشید که ترکیه می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد.

مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات

از دیگر مشاغل مورد نیاز در ترکیه برای ایرانیان، می توان به مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات اشاره کرد. مشاغلی مانند توسعه دهنده نرم افزار، تحلیلگر داده، متخصص امنیت سایبری، طراح وب و دیگر مشاغل این حوزه اهمیت بسیار زیادی برای شرکت های مختلف ترکیه دارند و اگر شما بتوانید مهارت خود را به این شرکت ها ثابت کنید، مجوز کار دریافت خواهید کرد.

مشاغل آموزشی

افرادی که معلم زبان انگلیسی، معلم علوم، معلم تاریخ یا معلم ریاضیات هستند و می توانند این موارد را به دولت ترکیه ثابت کنند، می توانند برای مهاجرت کشور ترکیه را انتخاب نمایند. زیرا کشور ترکیه به دنبال معلمان ماهر و مجرب برای تدریس در مدارس خصوصی و بین المللی است.

مشاغل هنری

در نهایت، شغل های دیگری که در ترکیه مورد نیاز هستند و اگر شما در این مشاغل سابقه و تخصص داشته باشید می توانید اقامت این کشور را بگیرید، مشاغل هنری هستند. منظور از مشاغل هنری، شامل مواردی مانند نقاشی، مجسمه سازی، بازیگری و موسیقیدانی می شوند.

توجه داشته باشید که اگر شما بخواهید در هر یک از این مشاغل مشغول به فعالیت شوید، باید حتماً دانش نسبتا خوبی از زبان ترکی استانبولی داشته باشید. در این شرایط، شانس شما برای دریافت مجوز کار تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا می کند. بسیاری از افراد که درباره حقوق در ترکیه ۲۰۲۳ و سال جاری می پرسند، باید بدانند که میزان حقوق فرد به نوع شغل و میزان سابقه کاری او بستگی دارد.

موسسه مهاجرتی شایان؛ از اقدام تا اخذ اقامت ترکیه با شما است

در صورتی که شما می خواهید در هر یک از زمینه های شغلی که پیش از این معرفی کردیم مشغول به کار شوید، تنها کافی است که مدارک و سوابق کاری خود را آماده نمایید. موسسه مهاجرتی شایان به شما کمک می کند تا بتوانید برای دریافت مجوز کار در ترکیه اقدام نمایید و حتی برای دریافت اقامت این کشور نیز با شما همراه خواهد بود. به علاوه، اگر قصد خرید خانه در ترکیه را هم داشته باشید، باز هم موسسه شایان به شما کمک خواهد کرد.

خرید خانه در ترکیه

فراموش نکنید که خرید خانه در ترکیه چالش های زیادی برای ایرانیان دارد و اگر شما از افراد متخصص کمک بگیرید، می توانید حتی فقط با خرید خانه در این کشور هم اقامت ترکیه را دریافت کنید. پس می توان گفت که موسسه شایان علاوه بر دریافت مجوز کاری و اقامت در این کشور، تمام کارهای خرید خانه در ترکیه را نیز برای شما انجام می دهد. برای ارتباط با ما، می توانید وارد وبسایت مؤسسه مهاجرتی شایان شده و با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بیشتر شما را در این زمینه راهنمایی کنند و اطلاعات تخصصی را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

کدخبر: 973693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟